شناسهٔ خبر: 154375 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

لزوم جلوگیری از رانت خواری در رونق اقتصادی

حجت السلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس گفت: در جهت تحقق رونق اقتصادی باید با سوءاستفاده کنندگان از منابع کشور که با رانت خواری از مزایای دولتی و بیت المال به اسم تولید استفاده می کنند، مقابله شود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در اولین نماز عبادی سیاسی جمعه(۲ فروردین) سال ۹۸ در جمع نمازگزاران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوایی الهی و خدا محوری در زندگی، اظهار داشت: رسیدن به بهترین‌ها توسط خود انسان به واسطه اخلاق، رفتار و کردار و پیدا و پنهان به دست می آید و خداوند نیز عنایت خود را شامل حال این انسان می‌کند.

وی در تکمیل موضوع امامت در دوران کودکی افزود: امامت به شایستگی و انتخاب الهی است و رسیدن به امامت وسیله سنجش ولایتمداری، پیروی و فرمانداری از ولی خدا است. در آیه ۱۲ سوره مریم، خداوند به حضرت یحیی(ع) حکم نبوت داده و در منابع اهل سنت نیز این موضوع آمده است و در آیات ۲۹ و ۳۰ همان سوره نیز با اشاره به سخن گفتن عیسی پیغمبر در گهواره و ابراز حکم نبوت، نمونه های بارز مستندات انتصاب امامت و نبوت در سن کودکی و پاسخ های عقلی و دینی در پاسخ به شبهه‌های موجود در این زمینه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار گفت: سال جدید با ولادت حضرت علی علیه السلام آغاز با ولادت ایشان نیز به اتمام می‌رسد و نشان از خیر و برکت در این سال است.

وی بیان کرد: عملیات فتح‌المبین تجربه موفقیت آمیزی برای فرماندهان جوان بود و الگویی برای مدیران کشوری است. پیشرفت ها و سربلندی و عزت ما از حوزه‌های علمیه است‌ و امام راحل از حوزه برخواستند و علما و روحانیت به پیروی از امام و مردم به دنبال روحانیت ناشی از حوزه فعالیت های علمیه قم و کرامات حضرت معصومه(س) است. قم مرکزی برای پیشرفت حکومت اسلامی است.

خطیب نماز جمعه شهرستان قدس گفت: به فرموده رهبری، سال جدید به نام رونق تولید نامگذاری شد و نامگذاری سال ها در زمینه اقتصادی موجی برای حرکت اقتصادی در کشور است و این نامگذاری ها تعیین کننده مسیر برای برای مردم و مسئولین است. الویت کشور رفع مسایل اقتصادی است و توسعه شکوفایی تولید به فضل پروردگار کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار تاکید کرد: برای تحقق شعار سال و اجرایی شدن رونق تولید باید به چند موضوع مهم توجه کرد. اولا برداشتن موانع تولید و فعال شدن چرخه و مسیر تولید که وظیفه مسئولین است تا مسیر تولید روان شود. همگی باید با همت مضاعف در این زمینه اقدام کنند. دوما افزایش کیفیت تولید است و تولید کنندگان و صنایع باید کیفیت محصولات را بالابرده تا با برندهای خارجی قابل رقابت باشد. مسئله دیگر اهتمام به مصرف کالای داخلی است تا پیشرفت و توسعه صنایع رونق بگیرد و این موضوع را باید مردم مورد توجه قرار دهند. نکته مهم دیگر برندسازی تولیدات است و باید از واردات بی رویه جلوگیری کرد. باید کاری کنیم تا بازار جهانی را با تولید محصولات با کیفیت به دست بگیریم. همچنین در جهت تحقق شعار سال باید با سوءاستفاده کنندگان از منابع کشور که با رانت خواری از مزایای دولتی و بیت المال به اسم تولید استفاده می کنند، مقابله کرد و دستگاه قضایی باید با مفسدین اقتصادی برخورد قاطع و جدی داشته باشد. و از واردات بی‌رویه جلوگیری شود و مبارزه بی امان با قاچاق که سم مهلکی برای اقتصاد کشور است، صورت گیرد.
وی با اشاره به سخنرانی رهبری در حرم رضوی گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را به خوبی تشریح فرمودند و این سخنرانی امید بخش بیانگر استفاده از فرصت هایی است که موجب گشایش در امور است و رهبری نوید آن را می‌دهند. وعده های رهبری همیشه محقق شده است. ضربه ای که خوردیم از اعتماد برخی مسئولین به غربی ها بود که خود مسئولین نیز به این نتیجه رسیدند که نمی شود به غربی ها دلخوش بود. مسئولین باید تمام تکیه شان به منابع و نیروی داخلی باشد. ما باید اقتصاد خود را بسازیم و به نقطه بازدارندگی برسانیم. تنها راهکار حل مشکلات اقتصادی، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است تا تحریم ها نیز بر اقتصاد داخلی اثر نگذارد بلکه ما بتوانیم آنچه که مورد نیاز آنهاست، با اقتصاد خود تأمین کنیم.
وی با اشاره به شاه‌بیت سخنرانی رهبری بیان کرد: سعودی ها نوکر استکبار هستند، سعودی ها هرچه می خواهند داشته باشند چون در دوران نه چندان دوری همه تسهیلات نظامی آنها به دست مجاهدین اسلامی خواهد افتاد. همانطور که رهبری فرمود: اسراییل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و سعودی ها هم هر چه ایجاد کنند به نفع ماست. هرچه سعودی ها پیشرفت کنند همه امکانات و تسلیحات در خدمت اسلام و ایجاد تمدن نوین اسلامی به کار خواهد رفت.
خطیب نماز جمعه شهرستان قدس تأکید کرد: همانطور که جوانان اول انقلاب گام اول را محکم برداشتند و سهم خود را خوب ایفا کردند، ما جوانان نیز در این دوره گام خود را مستحکم تر و استوار تر از گذشته برای جهانی سازی انقلاب اسلامی بر خواهیم داشت و در این راه از هیچ سرزنش و ملامتی عقب نشینی نخواهیم کرد و در کنار رهبری و پشت سر رهبری گام برمی‌داریم تا شاهد ظهور امام زمان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید با امریکای جنایتکار مقابله کند و در سال جدید انقلابی پیش رود و جبران مافات گذشته را داشته باشد.

نظر شما