شناسهٔ خبر: 154294 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نظر یک نماینده درباره تفکیک وزارت «صمت»

وحدتی2 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تعدد وزارتخانه‌ها هیچ توجیهی برای بهره‌وری بیشتر ندارد.

به گزارش «نماینده»  محمد وحدتی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ضمن مخالفت با طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: براساس این طرح، ۲ وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن ایجاد می‌شود که قطعا این تفکیک سودی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مسائل مهمتری از جمله مسائل اقتصادی، اشتغال، وضعیت معیشتی مردم در اولویت مجلس است، افزود: بهتر است نمایندگان در شرایط فعلی اقتصادی به جای مطرح کردن، طرح تفکیک وزارتخانه‌ها طرح و برنامه‌هایی برای حل مشکلات معیشتی مردم ارائه دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تاکنون چندین بار لایحه و طرح‌هایی مبنی بر انتزاع وزارتخانه‌ها در مجلس مطرح شده ادامه داد: همه این طرح‌ها و لوایح از سوی وکلای‌ملت رد شده است. معتقدم اگر طرح مذکور نیز بار دیگر در صحن مجلس مطرح شود باز هم نمایندگان با آن مخالفت می‌کنند.

وحدتی با تاکید بر اینکه تعدد وزارتخانه‌ها هیچ توجیهی برای بهره‌وری بیشتر ندارد، اظهار داشت: این اقدام هزینه‌ها را بالا برده از جمله موجب افزایش تعداد کارمندان و پرداخت حقوق به آنها و همچنین پرداخت هزینه برای اجاره‌ ساختمان جدید خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی، طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به ۲ وزارتخانه بازرگانی و صنعت و معدن به تصویب اعضای این کمیسیون رسید.

نظر شما