شناسهٔ خبر: 154290 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس: دولت به برخی نمایندگان در لایحه بودجه باج می‌دهد

قلیزاده 2 نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس لابی گری برخی از نمایندگان با سازمان برنامه و بودجه را تأیید کرد و گفت: دولت به برخی نمایندگان در لایحه بودجه باج می‌دهد تا بودجه با کمترین مانع تصویب شود.

به گزارش «نماینده»  ، قلی الله‌قلی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه برخی شهرهایی که محروم بوده و موقعیت پرورش دام و طیور دارند هنوز نتوانسته‌اند از تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری استفاده کنند اظهار داشت: باید بتوانیم از این تسهیلات نرخ پایین، برای مکانیزه کردن تولید گوشت قرمز و سفید در مناطق محروم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه اشتغال روستایی و عشایری در این راستا محقق نشده است افزود: با این روند اعطای تسهیلات در جهت توسعه روستایی و توسعه اشتغال محقق نمی‌شود. هنوز علی رغم تشویق‌های فراوان، در شهرهای محرومی مانند کلیبر و خداآفرین و هوراند نتوانسته‌ایم این تسهیلات را در راستای اشتغال مورد استفاده قرار دهیم.

نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس با تاکید بر اینکه هدف ما ایجاد اشتغال برای روستاییان و ماندگار کردن مردم در روستاها است ابراز داشت: با این روند برای رسیدن به هدف اعطای این تسهیلات به مشکل بر می‌خوریم.

وی با انتقاد از اجرایی شدن و یا اجرایی نشدن برخی از طرح‌های توسعه‌ای و حتی کشاورزی در استان با بیان اینکه تا زمانی که سند آمایش سرزمینی محقق نشده، همه برنامه ریزی‌ها به نتیجه مثبت نخواهد رسید گفت: وقتی تصمیمات از بالا با یک نسخه به کل کشور داده می‌شود، مشکل را به جای اینکه کاهش دهد، به دلیل متناسب نبودن برنامه با ظرفیت مناطق، مشکلات افزایش می‌یابد.

الله‌قلی‌زاده با اشاره به اینکه توسعه به این معنی نیست که به جای گندم کلزار بکاریم خاطر نشان کرد: توسعه یعنی اینکه باید ظرفیت جدید برای زراعت ایجاد کرده و توسعه را در این جهت سوق کنیم.

وی در واکنش به انتقادات برخی از مدیران در زمینه تبعیض در اختصاص اعتبارات و میزان تحقق آنها در آذربایجان شرقی، لابی گری برخی از نمایندگان با سازمانه برنامه و بودجه را تأیید کرد و گفت: دولت به برخی نمایندگان در لایحه بودجه باج می‌دهد تا بودجه با کمترین مانع تصویب شود.

نظر شما