شناسهٔ خبر: 154288 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیس کمیته‌ حقوقی خانه احزاب:

بهروز نعمتی، حزب رفاه ملت را به «سرقت» برده است

سید محمد میرباقری رئیس کمیته‌ حقوقی خانه احزاب کشور گفت: بهروز نعمتی و دوستانش با اطلاع از زمان کنگره‌ حزب رفاه ملت ایران با طراحی قبلی و سو استفاده از عدم حضور دبیرکل، حزب را به سرقت برده‌اند.

سید محمد میرباقری رئیس کمیته حقوقی خانه احزاب کشور، اظهارات بهروز نعمتی در مجمع عمومی خانه احزاب در مورد حزب رفاه ملت ایران را فرار از واقعیت و حزب دزدی عنوان کرد و گفت: این حزب از جمله احزاب تشکیل دهنده جبهه پیشرفت و رفاه عدالت است.

وی گفت: نعمتی و دوستانش با اطلاع از زمان کنگره‌ی حزب رفاه با طراحی قبلی و لشکرکشی و سو استفاده از عدم حضور دبیرکل، عملاً یک حزب را به سرقت برده‌اند. شخصی اگر بخواهد حزبی تأسیس کند، نباید از مسیر غیر اخلاقی استفاده کند و یک حزب قدمت دار و با سابقه را تصاحب نماید، بلکه باید مراحل کامل تأسیس یک حزب جدید را طی کند. ما هم کاملاً استقبال می‌کنیم و هرگونه کمکی هم بتوانیم برای او صورت می‌دهیم ولی با حزب دزدی و غصب مخالف هستیم.

رئیس کمیته حقوقی خانه احزاب همچنین اظهار داشت: همانطور که در مجمع عمومی خانه احزاب اعلام شد، این آقایان که دنبال تشکیل حزب بودند، چرا از ادامه کار خود منصرف شده و حزب دزدی کرده‌اند. اکثریت هیأت مؤسس این حزب هم بر این موضوع تاکید دارند.

وی خاطرنشان کرد: حزب رفاه غصب شده است. واقعیت این است که چون قریب به اتفاق شورای مرکزی این حزب از کاندیداهای غیر عضو هستند و ثمره یک لشکرکشی غیرقانونی هستند، بر همین اساس قطعاً مشروعیت قانونی ندارند. من به عنوان مسئول کمیته حقوقی خانه احزاب در حال رسیدگی به شکایت این حزب هستم.

میر باقری همچنین گفت: متأسفانه وزارت کشور تحت تأثیر لابی گری، بدون رسیدگی به شکایت اکثریت هیأت مؤسس زمینه‌ای فراهم می‌کند که خانه احزاب برگه دبیری کلی را به نعمتی بدهد، در حالی که درخواست زمان برگزاری کنگره این حزب نیز اصلاً با امضا غیر واقع بوده است. در این ارتباط هیأت مؤسس این حزب نامه‌های متعددی به وزارت کشور تسلیم داشته که هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

وی اظهار داشت: آنچه که من تشخیص دادم باید در مجمع عمومی خانه احزاب بگویم، صیانت از جایگاه احزاب و جلوگیری از هرگونه انحراف در این زمینه است. ما از ایجاد حزب و کار حزبی استقبال می‌کنیم و هرگونه کمکی نیز به نعمتی و بلکه به هر شهروند دیگری را وظیفه خود می‌دانیم ولی قاطعانه مقابل کار غیر اخلاقی و زد و بندهای سیاسی می‌ایستیم و کوتاه نمی آییم.

نظر شما