شناسهٔ خبر: 154279 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هاشمی در مراسم بهره‌برداری خط ۷ مترو مطرح کرد

تأکید بر تکمیل هواکش‌های میان‌تونلی

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: ایجاد هواکش‌های میان‌تونلی برای این خط، هزینه چندانی نداشت و معاون حمل و نقل و ترافیک باید تجهیز ایستگاه‌ها به هواکش را در اولویت ویژه خود قرار دهد.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی در مراسم بهره‌برداری از ۷.۵ کیلومتر از خط ۷ مترو اظهار داشت: لازم است به شهرداری تذکر داده شود که با توجه به پول کمی که در خصوص مترو در اختیار دارد، این اختیارات را به صورت پراکنده هزینه نکند.

وی با بیان اینکه با توضیحاتی که پیمانکار خط خاتم‌الانبیاء در اختیار ما قرار داد، مشخص شد نبود هواکش‌های میان‌تونلی، مشکلی برای مسافران ایجاد نمی‌کند، افزود: هزینه احداث هرکدام از این هواکش‌های میان‌تونلی ۱۰ میلیارد تومان و ۱۰ میلیارد نیز هزینه تجهیزات آن است و آنها می‌توانستند با ۳۵ میلیارد طی ۱.۵ سال این خط را به گونه‌ای تجهیز کنند که هیچ‌گونه سوءتفاهمی وجود نداشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران خطاب به پورسیدآقایی گفت: اولویت ویژه و ویژه شما باید تجهیز ایستگاه‌ها به هواکش میان‌تونلی باشد و حتی شورا نیز در کندن هواکش‌ها و اتصال آن به ایستگاه‌ها، به شما کمک می‌کند. این فعالیت‌ها در عید متوقف نشود و باید مراقب بود که اتفاقی نیز در زمان افتتاح نیفتد.

هاشمی تأکید کرد: برای استفاده از ظرفیت کامل ایستگاه‌های مترو، باید اقدامات لازم انجام شود و این‌گونه نباشد که این خط با این میزان هزینه که حدود ۶ هزار میلیارد است، روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ هزار مسافر جابجا کند، بلکه باید این رقم به یک میلیون سفر در روز برسد تا اثربخشی مترو مشخص شود.

وی ادامه داد: خط تولید فناوری هوارسان‌های مترو بومی شده است بنابراین تجهیز هر ایستگاه به هواکش میان‌تونلی، کار دشواری نیست و باید مراقب باشیم همانطور که تابه حال هیچ حادثه منجر به فوتی در مترو به دلیل حوادث ناشی از مترو نبوده، همچنان همین اتفاق در مترو بیفتد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار به موضوع مترو اشاره کرده و خدمت ایشان گفتم «با توجه به طول خطوط مترو در تهران که به ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد و ریل‌های پیرامونی، باید تجهیزات مترو را نیز مد نظر قرار دهیم» که این موضوع به آقای روحانی نیز منتقل شده است.

هاشمی در بخش دیگری از این مراسم با تشکر ویژه از فعالین حوزه مترو گفت: پروژه مترو از راهبردی‌ترین پروژه‌های کشور محسوب می‌شود که در زمان تهدیدها و تحریم‌ها، پناهگاه مناسبی برای کشور است و با کاهش مصرف سوخت، به اقتصاد کشور کمک می‌کند. همچنین با تکمیل خطوط مترو، می‌توانیم مشکلات محیط‌زیستی را نیز کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: مترو در تحقق عدالت اجتماعی در شهر نقش ویژه‌ای دارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آغاز پروژه ساخت مترو در کشور گفت: آن زمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با امام (ره) و حضور در هیئت دولت، توانستند اعتبار لازم برای احداث مترو را به دست بیاورند.

هاشمی همچنین با اشاره به زحمات هابیل درویش مدیرعامل سابق مترو و قالیباف که طی چهار سال آخر مدیریت خود، تلاش‌های زیادی برای تکمیل خط ۶ و ۷ کردند، خاطرنشان کرد: تمامی دولت‌ها کمک‌های ویژه‌ای به مترو داشتند که باید دولت روحانی نیز کمک اصلی خود به مترو را برای تکمیل تجهیزات انجام دهد تا ما بتوانیم به طور کامل از ظرفیتی که در مترو داریم، استفاده کنیم.

نظر شما