شناسهٔ خبر: 154268 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

یکی از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به عراق، کاهش مشکلات اقتصادی در سال ۹۸ است

امام جمعه شهرقدس گفت: سفر تاریخی رئیس جمهوری به کشور عراق، دستاوردهای بسیاری به همراه داشت و گشایشی بر مشکلات اقتصادی بود و این‌ نشان از کاهش مشکلات اقتصادی در سال ۹۸ است.

به گزارش «نماینده» حجت السلام و المسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته(۲۴ اسفند) در آخرین نماز جمعه سال ۹۷، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و اجتناب از معصیت پروردگار، اظهار داشت: امام رضا(ع) به دلیل شهرتی که داشتند، ائمه پس از ایشان به ابن الرضا لقب گرفتند. امام جواد(ع) در دهم رجب سال ۱۹۵ هجری قمری متولد شدند و از دوران کودکی و حدود ۸ سالگی به امامت رسید و در آخر ماه ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسیدند و مجموع امامت ایشان ۲۵ سال بود.

وی در پاسخ به شبهه مخالفین در مورد رسیدن امامان به امامت در سنین کودکی است گفت: امامت به عقل است نه به سن و سال. امامت به صلاحیت و شایستگی هاست و علم الهی است که در این انتصاب نقش دارد و این علم با علم اکتسابی بشر متفاوت است.

خطیب نماز جمعه افزود: امامت به انتخاب الهی و بعد از آزمایشات خداوند است و مردم قدرت تشخیص صلاحیت امامت را ندارند. خداوند امامت در سن کم قرار داد تا مردم را امتحان کند تا امتی که ادعای ولایت مداری و پیروی از امام را دارند، پیرو امام با سن کم نیز باشند و حتی پیامبرانی در دوران طفولیت به نبوت رسیدند و خداوند است  که جایگاه امامت و نبوت را تشخیص می‌دهد.
امام جمعه ضمن یاد گذشتگان و متنعم شدن آنها از برکات ماه رجب گفت: ایام البیض فرصت طلایی و معنوی اعتکاف است و فرصتی برای خلوت کردن و نزدیک شدن به خداست تا نفس خود را جلا دهیم.
خطیب نماز جمعه شهرستان قدس بیان کرد: رحلت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی، مشاور امین و یاور همیشگی امام خمینی شخصیتی ارزشمندی بودند که در ۲۵ اسفند سال ۷۳ رحلت کردند و در اداره امور انقلابی پس از انقلاب و همراهی هایی به عنوان سرباز انقلاب داشتند. همچنین همسر امام (ره) نیز تا آخرین لحظات عمرشان همراه امام و انقلاب بودند.
وی با اشاره به روزهای پایانی سال، ادامه داد: سالی که گذشتی سرشار از فراز و نشیب برای ملت ایران در عرصه های داخلی و بین المللی بود و علاوه بر دستاوردهای سترگ، تلخی هایی و حوادث ناگواری هم اتفاق افتاد. اما آنچه روشن است اینست که با تمام تلخی ها و شیرینی ها، پیروزی و سربلندی ها نصیب ملت ایران شد. در همین سال کمر داعش شکست و نابود شد. در سال ۹۷ بالاترین رکورد راهپیمایی عظیمی مردمی در اربعین حسینی و راهپیمایی ملت ایران در  ۲۲ بهمن و ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با حضور ملت بصیر و هوشیار ایران اسلامی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در همین سال توطئه تابستان داغ دشمن داغی بر دل دشمن شد و مشت های گره کرده در راهپیمایی ۱۳ آبان تبدیل به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شد. ملت ایران همه مشکلات اقتصادی را با جان و دل پذیرفتند اما در مقابل دشمن نرمش نشان ندادند و تسلیم دشمن نشدند تا جایی که رییس جمهور آمریکا، خود اعتراض کرد و گفت که ما ۷ هزار میلیارد در منطقه خاورمیانه خرج کردیم ولی برای ورود به خاورمیانه باید با چراغ خاموش بیاییم. سفر هفته گذشته رییس جمهوری به کشور عراق با نهایت امنیت همراه بود و میان مردم با امنیت رفت و آمد داشتند و با شخصیت های سیاسی و حکومتی عراق ملاقات داشتند و این ها نشان از عظمت و مقاومت جمهوری اسلامی است و در این سفر دستاوردهای بسیاری نصیب ملت ایران و عراق شد. مقام معظم رهبری نیز فرمودند که دل به اروپا نبندید و با کشورهای همسایه خود ارتباط برقرار کنید. و این سفر تاریخی گشایشی بر مشکلات اقتصادی است  و این‌ها نشان از کاهش مشکلات اقتصادی در سال ۹۸ است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار گفت: در سالی که در پیش داریم این نوید را می‌دهیم که آغاز سال همزمان با میلاد حضرت علی(ع) است. امامی که الگوی عدالت اجتماعی است و در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید از شیوه مدیریتی حضرت علی(ع) استفاده خواهیم کرد.
وی توصیه کرد: در چهارشنبه آخر سال مراقب باشیم نوروز خود را به آتش نکشند و نوروز خود را تلخ نکنند. چراکه دشمنان در تلاش هستند تا از چهارشنبه سوری جو نا امنی ایجاد کنند. بنابراین نیروهای امنیتی و انتظامی با مراقبت های پیشگیرانه خود تلاش کنند تا چهارشنبه پایان سال بدون اتفاق پشت سرگذاریم. شهروندان پیش از سفرهای نوروزی نیز نکات ایمنی منازل را مورد توجه قرار دهند و صله ارحام و کمک رسانی به نیازمندان را فراموش نکنند.

خطیب نماز جمعه افزود: مقام معظم رهبری، نشان ذوالفقار به سردار رشید و دلیر و فرمانده شجاع سپاه قدس، حاج قاسم سلیمانی اعطا کردند و در حق ایشان دعا کردند و رهبری در دیدار اعضای خبرگان ملت فرمودند که ما امروز نیاز به بسیج حداکثری نیروها و امکانات داریم تا با حضور حداکثری مردم، سیلی محکم تری بر دهان دشمن بزنیم. در تصمیم گیری های کشور باید عالمانه و حکیمانه اقدام شود و از احساسات و زیر سوال بردن یکدیگر دوری کنیم چرا که همه زیر پرچم انقلاب و ولایت رهبری هستیم و با برادری و اخوت می توان شهر و کشور را ساخت و نگاه های منفی نسبت به یکدیگر نداشته باشیم.

وی بیان کرد: رزمایشی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب های خلیج فارس برگزار شد، کار بزرگ و بی نظیری بود و امروز به برکت جمهوری اسلامی، پهپادهایی بدون نیاز به خلبان ساخته شده و این دستاورد بزرگ در سایه تحریم ها به دست آمده است.
حجت الاسلام و المسلمین جوکار تصریح کرد: در نمایشگاه بهاره ای که در مصلی برگزار شد، سهم مکان از غرفه داران دریافت نشد و با تشکیل تیم های بازرسی از سوی ستاد اقامه نماز جمعه و فرمانداری هزینه های نمایشگاه در کنترل است.

نظر شما