شناسهٔ خبر: 154217 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افزایش قیمت کالاهای اساسی ناشی از سوء مدیریت وزیر جهاد کشاورزی است

رضایی نماینده مردم خمین در مجلس گفت: وزیر جهادکشاورزی باید پاسخگوی افزایش قیمت اقلام باشد و اگر نمی‌تواند بازار را مدیریت کند، استعفا دهد.

به گزارش «نماینده» محمدابراهیم رضایی، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت گوشت، مرغ و شکر و صف‌های طولانی مردم برای خرید این اقلام، گفت: افزایش قیمت‌ها باعث شده که این اقلام از سفره غذایی مردم حذف شود.

وی با بیان اینکه باید نظارت ویژه و جدی بر کنترل بازار صورت گیرد، افزود: انتظار مردم در صف‌های طولانی برای دریافت گوشت و مرغ در شأن ملت ایران نیست.

نماینده مردم خمین در مجلس، تصریح کرد: با توجه به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی اختصاص یافته ولی شاهد هستیم  به دلیل سوء مدیریت، کالاها با قیمت بالا به دست مردم می‌رسد. قیمت مرغ در بازار به بیش از ۱۵ هزار تومان و قیمت گوشت نیز به بیش از ۷۰ هزار تومان رسیده است. علاوه بر آن قیمت گوشت‌های یخ زده که با ارز دولتی وارد شده نیز به نزدیک ۵۰ هزار تومان رسیده است. لذا اگر این روند ادامه پیدا کند، گوشت و مرغ نیز از سبد خانوار حذف خواهد شد.

رضایی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی باید پاسخگوی افزایش قیمت‌ها و سوء مدیریت در توزیع کالاهای اساسی باشد، افزود: اگر وزیر نمی‌تواند به وضعیت بازار سر و سامان دهد و جلوی بالا رفتن قیمت‌ها و رانت به وجود آمده در توزیع کالاهای اساسی را بگیرد، بهتر است که وی استعفا دهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: آقای حجتی خودتان داوطلبانه از دولت خداحافظی کنید تا وزیری جوان و با انگیزه به جای شما سمت را برعهده بگیرد تا تحول و پویایی را در بخش کشاورزی شاهد ایجاد کند.

نظر شما