شناسهٔ خبر: 154216 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیوستن به پالرمو و «CFT» راه دور زدن تحریم‌ها را می‌بندد

عباسی 2 عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با پیوستن به این ۲ کنوانسیون راه‌های دور زدن تحریم‌ها بسته می‌شود.

به گزارش «نماینده»  اسدالله عباسی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی کنوانسیون‌های پالرمو و «CFT» در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اعضای مجمع تشخیص به عنوان آخرین مرجع تصمیم‌گیری در این‌باره با هوشیاری، ضمن حفظ استقلال کشور راه‌های نفوذ دشمن از طریق لوایح غربی را ببندد.

وی افزود: دیپلمات‌ها و مسئولان کشور در رابطه با کنوانسیون‌های بین المللی هوشیارانه عمل کنند. اگر در پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی نسبت به واژه، پذیرفتن تعهد و یا پیوستن به این کنوانسیون‌ها غفلت کنند، تبعات ناگواری برای کشور خواهد داشت و منافع کشور به خطر می‌افتد.

این نماینده مجلس  با بیان اینکه کشورهای غربی و به ویژه آمریکا به دنبال این هستند تا با تحت فشار قرار دادن ایران برای پیوستن به این ۲ کنوانسیون راه‌های دور زدن تحریم‌ها را ببندند، ادامه داد: باید برای دور زدن تحریم‌ها فکر اساسی کرد و نباید با پیوستن به پالرمو و «CFT» دست خود را ببندیم.

عباسی ضمن طرح این سوال که آیا با پیوستن به این کنوانسیون‌ها شرایط کشور بهتر می‌شود، اضافه کرد: قطعا بهتر نمی‌شود؛ زیرا با پذیرفتن آنها باید به دشمن اطلاعات دهیم و باید همه مراجع دور زدن تحریم‌ها را افشا کنیم.

نماینده مردم رودسر در مجلس تاکید کرد: شرایط اقتصادی کشور با پیوستن به این ۲ کنوانسیون بدتر می‌شود، در شرایط تحریمی به هیچ عنوان به صلاح نیست، اطلاعات اقتصادی کشور را در اختیار دشمنان قرار دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما