شناسهٔ خبر: 154212 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

احداث صد جایگاه سوخت کوچک مقیاس/ با ناجا برای گود برج میلاد توافق شد

برج میلاد-تهران مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران از احداث صد جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران خبر داد و گفت: بهره‌برداری این جایگاه‌ها تا 10 سال با سرمایه‌گذار است.

به گزارش «نماینده»، نیازی مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در جمع خبرنگاران، گفت: امروز دومین اجلاس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حال اجرا است. بسته‌ای که حاوی 30 پروژه گردشگری تاریخی است را آماده کردیم و به سرمایه‌گذاران ارائه شده است.

وی ادامه داد: پیرو جلسات متعدد این بسته آماده شده است و بیشتر احیای بناهای تاریخی است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران ادامه داد: مزیت ویژه‌ای که در بافت‌های تاریخی داریم یک فرصت انحصاری است شاید بتوان یک هتل پنج ستاره در همه جای دنیا ساخت اما بافت‌های تاریخی قابل انتقال نیستند.

وی در خصوص حضور سرمایه‌گذاران و مشکلات تحریم‌ها گفت: به لحاظ مسائل بین‌المللی محدودیت نداریم و همه مواد در داخل کشور موجود است.

نیازی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر احداث جایگاه‌های کوچک مقیاس سوخت، گفت: سال گذشته شهردار وقت تهران دستور احداث صد جایگاه سوخت در تهران را داد. مدل سرمایه‌گذاری انتخاب و در فرایند رقابتی برای 8 بسته 6 جایگاه فراخوان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جایگاه‌ها بعد از احداث به مدت 10 سال بهره‌برداری آن با سرمایه‌گذار است، گفت: 25 تا 45 درصد سهم درآمدی این جایگاه‌ها برای شهرداری است.

به گفته نیازی، مکان‌یابی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس با معاونت حمل‌ونقل ترافیک بوده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در ادامه در خصوص تعیین تکلیف گود برج میلاد، گفت: تعاملات خوبی با ناجا داشته‌ایم، گزینه‌های مختلف بررسی شده است و قرار است به زودی نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود و بیشتر به دنبال توافق با ناجا هستیم.

نظر شما