شناسهٔ خبر: 154204 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لازمه موفقیت فروش نفت در بورس چیست؟

سیدعلی ادیانی عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: اگرچه زیرساخت‌های عرضه نفت در بورس در حد قابل‌قبول ایجاد شده‌اند اما کم و کاستی‌هایی در نوع عملیات، شیوه عرضه و نحوه خرید و فروش وجود دارد.

به گزارش «نماینده» سیدعلی ادیانی  با اشاره اینکه در برنامه ششم توسعه کشور عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی در بورس جزو وظایف و تکالیف مجلس قید شده است، گفت: به‌منظور اجرای این قانون تاکنون ۶ مرتبه نفت خام در بورس عرضه شده اما موفقیت عملیات عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس مستلزم همکاری و پشتیبانی چند دستگاه و مجموعه است.

لازمه موفقیت فروش نفت در بورس چیست؟

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه‌بر همکاری سازمان بورس و وزارت امور اقتصاد و دارایی، ایجاد زیرساخت‌های مربوط به عرضه نفت و فرآوردهای نفتی و گازی لازمه موفقیت فروش این محصول در بازار بورس است.

وجود کم و کاستی‌هایی در شیوه عرضه و نحوه خرید و فروش نفت در بورس

وی بیان کرد: اگرچه زیرساخت‌های عرضه نفت در بورس در حد قابل‌قبول ایجاد شده‌اند اما کم و کاستی‌هایی در نوع عملیات، شیوه عرضه و نحوه خرید و فروش وجود دارد چراکه مسئولان تاکنون عرضه نفت در بورس را تجربه نکرده‌ بودند لذا باید در شیوه‌نامه‌ها تجدیدنظر شود تا این عرضه با حفظ منفعت دولت، وزارت نفت و خریدار انجام گیرد.    

ادیانی با یادآوری اینکه از ۶ بار عرضه نفت در بورس ۳ عرضه به فروش منجر شده است، اظهار کرد: تمام این شکست‌ها و موفقیت‌ها تجارب و توانمندی‌های جدیدی به همراه دارد که با استناد به آن‌ها می‌توان راه پیش‌رو را با موفقیت بیشتر پیمود.

عرضه نفت در بورس  یکی از روش‌های تاثیرگذار در دور زدن تحریم‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عرضه نفت در بورس را یکی از روش‌های تاثیرگذار در دور زدن تحریم‌ها عنوان کرد و افزود:موفقیت عرضه میعانات نفتی در بورس با یک تغییر جدید بدین معنا که علاوه‌بر تحویل دریایی، تحویل زمینی از طریق بندرعباس نیـــز صورت بگیرد به درس گرفتن از شکست‌ها و موفقیت‌ها در این عرصه وابسته است.

برچسب‌ها:

نظر شما