شناسهٔ خبر: 154203 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

ذوالقدر: آقای رئیس جمهور بپذیرید که تدبیر شما با نیاز های جامعه فاصله گرفته است

فاطمه ذوالقدر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در مجلس با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران گفت: ۹۷ هزار کارگر دارای حقوق معوقه هستند. آقای روحانی! ما اقدام عملیاتی می‌خواهیم. افزایش حقوق و دستمزد و تخصیص بن‌های کارگری باید متناسب با نرخ تورم لحاظ گردد.

به گزارش «نماینده»، سید فاطمه ذوالقدر در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه) ضمن عرض تبریک انتصاب حجت الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه گفت: در آستانه سال نو این نکته را متذکر می شوم که رویکرد و سیاست حمایتی ضرورتی است که در قوه مجریه و وزارتخانه های تحت امر آن باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بدون تعارف معیشت مردم علیرغم افزایش حجم نقدینگی عقب گرد داشته، روز به روز سفره های مردم کوچک و کوچک تر می شود روزی صرفا این گرانی و تورم روی یک یا چندقلم کالا بود خانواده ها یارای برنامه ریزی و مقاومت را داشتند اما در برابر شرایط اقتصادی امروز که ارزش حقوق و دستمزد به یک چهارم تنزل یافته نه تنها اقشار ضعیف را به زانو دراورده بلکه طبقه متوسط را نیز دچار مشکلات اقتصادی جدی کرده است.  

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی مدتهاست وعده داده سیاست های تنظیم بازار را در عرضه کالاهای اساسی در مرغ و گوشت به اجرا درآورند،آقای رئیس جمهور و مسئولین محترم ؛ در آستانه سال نو چگونه می توانید بر سر سفره هفت سین بنشینید در حالی که ٩٧ هزار کارگر دارای حقوق معوقه هستند و غم نان آنها را در تنگنا و شرمندگی خانواده قرار داده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: آقای رئیس جمهور بپذیرید که تدبیر شما با نیاز های جامعه فاصله گرفته است، عزم جهادی برای خروج از این شرایط را آنگونه که ثمره آن را در سر سفره های مردم ببینیم و رضایت و رفاه اجتماعی را به همراه آورد از شما به عنوان نماینده و وکیل ملت طلب می کنم، ما اقدامی عملیاتی می خواهیم زندگی کارگران باید سامان یابد، حقوق و مطالبات آنها باید پرداخت شود، افزایش حقوق و دستمزد و تخصیص بن های کارگری باید متناسب با نرخ تورم لحاظ گردد.

 ذوالقدر خاطرنشان کرد: در سطح استان و حوزه انتخابیه از اقای هاشمی رییس محترم شورای شهر و اعضای شورای شهر در خصوص اقدامات مثبت برای مترو تشکر می کنم و انتظار می رود در مصوبه ای که برای ساخت و ساز در ٦٣ باغ شهر تهران داده شده بازنگری جدی انجام پذیرد. تهران امروز نیاز به تنفس دارد نباید اجازه دهیم حتی یک درخت حذف شد و محیط زیست آن آسیب ببنید.

وی افزود: بسیاری از شاخص های فرهنگی و اجتماعی در سطح تهران و شهرستان های اطراف آن بسیار پایین تر از حد استاندارد است، مشکلات حاشیه نشینی، حمل و نقل عمومی و گسترش خطوط مترو اسلامشهر و پردیس، تکمیل بیمارستان ها و بازسازی و نوسازی مدارس باید در اولویت سال آینده قرار گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 گفت: در بودجه ۹۸ تلاش های بسیاری انجام شد که اثری ماندگاری برای کمک به اقشار ضعیف و آسیب پذیر داشته باشد از جمله افزایش مبلغ ۷۰۰۰ میلیارد تومان که برای کاهش سطح فقر عمومی بود به مبلغ ۸۴۰۰ میلیارد تومان که مبلغی از آن به بیمه زنان خودسرپرست و بدسرپرست و همینطور ۳۰۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی برای بیمه این عزیزان تخصیص دادیم و برای اشتغالزایی مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان هم اختصاص داده شد. رویکردهای حمایتی برای تشکیل خانواده و تحقق سیاست های تعالی خانواده وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۵ ساله به هریک از زوجین مصوب شد و برای زندانیان با اولویت زنان سرپرست خانوار و بدهکاران مهریه مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و برای اولین بار به بیماران خاص همانند اوتیسم، EB و گوشه و معلولین اعتبارات ویژه تخصیص داده شد.

ذوالقدر ادامه داد: در این شرایط نباید اقدامات خوب و مثبت و درخشان در عرصه بین الملی و داخلی را نادیده گرفته، حضور عزتمندانه جناب آقای دکتر روحانی و هیأت همراه در کشور دوست و همسایه عراق را که محصول همکاری و همراهی هوشمندانه سردار سرافراز مدافع وطن و حرم سردار سلیمانی و سردار عرصه دیپلماسی جناب آقای دکتر ظریف می باشد موجب افتخار دانسته و دریافت عالی ترین نشان لیاقت و شجاعت ذوالفقار از سوی فرماندهی کل قوا به سردار سلیمانی را حضور همهمدافعین حرم و ایشان تبریک می گویم.

وی در پایان گفت: به مخالفان دولت نیز توصیه می کنم این کشتی را که همه سرنشین آن هستیم با پمپاژ تخریب های ناروا که روحیه ی یأس و ناامیدی را در مردم ایجاد می کند و موجب سلب اعتماد آنها به حاکمیت می گردد، سوراح نکنند. مسئولیت اقدامات و عملکردهای خویش را که مملکت را به این وادی کشانده است منصفانه بپذیریم و همه از پیشگاه ملت شریف به خاطر قصورها و کوتاهی ها عذرخواهی کنیم و راه را برای اصلاح کژی ها و کاستی ها بازنماییم و با عزمی جهادی آنگونه عمل کنیم که رفاه و رضایت اجتماعی برای مردم شریف ایران اسلامی محقق شود.

نظر شما