شناسهٔ خبر: 154202 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شرکت‌های چارتری؛ پشت پرده افزایش قیمت بلیط هواپیما

خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت بلیط هواپیما در چند سال اخیر، فعالیت بدون نظارت شرکت های چارتری بوده است.

به گزارش «نماینده» حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به بالا بودن قیمت بلیط هواپیما در یک هفته پیش از ایام نوروز، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی قیمت بلیط پروازهای هوایی بسیار بالا است و این مسئله موجب شده که بسیاری از مسافران از خرید بلیط منصرف شوند.

شرکت‌های چارتری؛ پشت پرده افزایش قیمت بلیط هواپیما

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش قیمت بلیط هواپیما در چند سال اخیر، فعالیت بدون نظارت شرکت های چارتری بوده است.

بازار پروازهای هوایی در دستان چارتری ها

وی تصریح کرد: متأسفانه چارتری ها بخش اعظمی از بازار پروازهای هوایی را در اختیار دارند و این مسئله موجب شده که قیمت بر اساس منافع این شرکت ها تغییر کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عدم نظارت وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی بر وضعیت  نرخ پروازهای هوایی، افزود: وزیر راه و شهرسازی اخیر وعده داد که فعالیت چارتری ها کاملا محدود می شود، اما هنوز این شرکت ها در ایام پر ترافیک اقدام به فروش بلیط می کنند.

تذکر کمیسیون عمران به سازمان هواپیمایی درباره عدم کنترل فعالیت چارتری ها

خسته‌بند افزود: در نشست روز گذشته کمیسیون عمران مجلس، تذکرات لازم از سوی اعضای کمیسیون به مسئولان سازمان هواپیمایی داده شد تا هر چه سریع تر جلوی فعالیت چارتری ها را بگیرند.

تداوم فعالیت چارتری ها موجب افزایش قیمت بلیط هواپیما می شود

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به طور حتم تداوم فعالیت چارتری ها موجب افزایش قیمت بلیط هواپیما می شود، از این رو گام اصلی سازمان هواپیمایی باید متوقف کردن فعالیت شرکت های چارتری باشد.

نظر شما