شناسهٔ خبر: 154195 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در صحن مجلس صورت گرفت

مطهری: مجمع نمی تواند مصوبات مجلس را بررسی کند/پزشکیان: درصورت اصرار مجمع بررسی می‌کند

علی مطهری/2 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی تواند مانند شورای نگهبان مصوبه مجلس را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش «نماینده»، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورایاسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان با استناد به اصل 112 قانون اساسی در جریان بررسی نظرات شورای نگهبان بر لایحه بودجه سال 98 گفت: اصلاح کمیسیون تلفیق بودجه و لایحه بودجه سال آینده به دنبال ایرادی است که مجمع تشخیص مصلحت گرفته، این در حالی است که مجمع نمی تواند به مصوبه مجلس ایراد بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامهشر و پردیس در مجلس ادامه داد: مجمع نمی تواند مانند شورای نگهبان بعد از مصوبه مجلس به آن ورود کند و بگوید باید مصوبه ای اصلاح شود، بلکه می تواند در جریان تصویب طرح یا لایحه اعلام نظر کند تا مجلس آن نظر را اعمال کند.

وی گفت: بنابراین ورود به ایردات مجمع تشخیص مصلحت نظام از مصوبه مجلس در لایحه بودجه سال 98 خلاف اصل 112 قانون اساسی است و مجلس نباید به این ایراد وارد شود، چرا که در آینده به جای یک شورای نگهبان دو شورای نگهبان خواهیم داشت.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: ما نظر شورای نگهبان درخصوص لایحه بودجه را بررسی می کنیم و در صورتی که نمایندگان بر مصوبات خود مجدداً اصرار کنند، برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت ارسال می شود.

نظر شما