شناسهٔ خبر: 154186 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فلاحت پیشه : نشست ورشو یک اشتباه سیاه در تاریخ لهستان است

فلاحت پیشه حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وُیچخ اونولت کاردار لهستان در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش «نماینده»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وُیچخ اونولت، کاردار سفارت لهستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

فلاحت­ پیشه در این دیدار با انتقاد از رفتار غیردوستانه دولت لهستان در برگزاری نشست ضد ایرانی ورشو گفت: نشست ورشو، لکه سیاهی در تاریخ لهستان بدلیل دنباله ­روی کورکورانه این کشور از منویات آمریکای ترامپ برجای گذاشت.  

دیدار حشمت الله فلاحت پیشه با کاردار لهستان

وی همچنین افزود: مردم ایران از این اقدام ناشایست لهستان که سابقه روابط خوب دو کشور در طول تاریخ را خدشه­ دار کرده­ است، بشدت ناراضی ­اند.  

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تاریخ از ترامپ به عنوان یک یاغی بین ­المللی پس از هیتلر یاد خواهد کرد که توانست در اجرای سیاست­ های ناجوانمردانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران، برخی کشورها از جمله لهستان را با خود همراه سازد. ­

وی افزود: متاسفانه تلاش­ های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم سازمان­ یافته، قاچاق مواد مخدر، سلاح، مهاجران غیر قانونی و ... بسوی اروپا از سوی دست اندرکاران این نشست ننگین مغفول ماند.  

 فلاحت­ پیشه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت و صلابت در مسیر خود به سوی توسعه و پیشرفت گام برمی­دارد و آمریکایی ها باید حضور قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در منطقه را بپذیرند.

دیدار حشمت الله فلاحت پیشه با کاردار لهستان در تهران

وی همچنین افزود: منتقدان سیاست­ های نابجا و یکجانبه آمریکا در جهان هر روز بیشتر از قبل می­ شوند، درحالیکه جمهوری اسلامی ایران بدلیل کمک به بازگرداندن ثبات و امنیت در منطقه و تلاش فراوان برای نابودی تروریست ­های مورد حمایت آمریکا و مرتجعین عرب در سوریه و عراق، جایگاه ویژه ­تری از گذشته در جهان بدست آورده ­است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: سفیر جدید لهستان در تهران با دشواری فراوانی برای جبران اقدام نادرست دولت لهستان و بازسازی روابط فیمابین دو کشور در پیش خواهد داشت. وی افزود: اقدام دولت لهستان برای جبران این رفتار غیردوستانه گام نخست برای ترمیم مناسبات فیمابین است.

وُیچخ اونولت، کاردار سفارت لهستان در تهران نیز در همین دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه­ ای در سیاست خارجی لهستان برخوردار است و توسعه و گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین در عرصه­ های مختلف مورد توجه و پیگیری دولت لهستان قرار دارد.

وی در ادامه در توجیه اقدام دولت متبوعش در برگزاری نشست ورشو گفت: نشست مذکور محلی برای طرح نظریات مختلف از سوی نمایندگان کشورهای شرکت کننده در خصوص امنیت در خاورمیانه بود که برخی در حمایت و برخی در مخالفت با نقش ایران در منطقه سخن به میان آوردند.

وی همچنین افزود: کشورش به هیچ عنوان در پی برهم خوردن مناسبات دوستانه خود با جمهوری اسلامی ایران نبوده و نخواهد بود.

کاردار لهستان در تهران در ادامه گفت: سفیر جدید لهستان در تهران با هدف توسعه و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور، بزودی عازم ایران خواهد شد.

وی در پایان این دیدار نسبت به ترمیم روابط ایران و لهستان و بازگشت به دوران خوب ارتباطات فیمابین ابراز امیدواری کرد.

نظر شما