شناسهٔ خبر: 154184 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آیت‌الله جنتی در اجلاسیه خبرگان رهبری:

نقشه دشمنان انقلاب باطل است/ مردم هیچ‌گاه انقلاب را تنها نگذاشتند

آیت الله جنتی 2 رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان انقلاب بسیار تلاش کردند تا ما دچار مشکل شویم، گفت: امروز مشکلات اقتصادی را بوجود آورده‌اند ولی نقشه آنها باطل است.

به گزارش «نماینده»  ، آیت‌الله جنتی در ششمین اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری که صبح امروز (سه‌شنبه) در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: به تمام اعضای مجلس فقدان وجود آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آیت الله مؤمن را تسلیت عرض می‌کنم. این عزیزان در مجلس تلاش‌های بسیاری انجام دادند و همچنین اساتید بسیار بزرگی در حوزه‌های علمیه بودند که فقدان آنها شدیداً احساس می‌شود.

وی افزود: ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم. امروز باید سجده بر خاک گذاریم که در برابر دشمنی‌های فراوان، انقلاب به این مرحله رسیده است. دشمنان بسیار تلاش کردند تا ما دچار مشکل بشویم، امروز مشکلات اقتصادی را به وجود آورده اند ولی نقشه آنها باطل است. این انقلاب الهی است و دشمنان با خداوند و اسلام طرف هستند.

جنتی همچنین اظهار داشت: آنچه برای افرادی که از سنت الهی آگاهی ندارند، باورکردنی نیست، این است که مردمی که برای گوشت آبگوشت خود و معیشت خود دچار سختی هستند چطور برای راهپیمایی اینگونه به صحنه می‌آیند. امسال حتی باران هم آمد ولی مردم تا پایان مراسم ماندند. از این مردم باید ممنون بود. امروز باید برای مردم دعا کنیم و تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار ببندیم.

وی ادامه داد: مردم در هیچ مقطعی انقلاب را تنها نگذاشتند، این به برکت خون شهداست. هنوز هم عزیزانی در حال کشیدن درد جنگ هستند. راهپیمایی امسال مشت محکمی بر دهان آل سعود، آمریکا و صهیونیست‌ها بود. آنها در تلاش بودند تا نظام ما را سرنگون کنند ولی نقشه آنها با راهپیمایی و حضور مردم نقش بر آب شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از سنت‌های الهی این است که اگر کسانی اهل عقل باشند و در جبهه انبیا مقابل دشمنان بایستند و با آمادگی تمام مقاومت کنند دشمن را شکست خواهند داد. این سنت قابل تغییر نیست. همین سنت مژده پیروزی نهایی را می‌دهد. در کنار این موضوع باید مقاومت کرد و شهید داد چراکه این پیروزی به سادگی به دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: در زمان پیامبر (ص)  هم ثروتمندان آنها را سختی دادند و تحریم کردند ولی آنها از تلاش خود نایستادند. من هر بار در مورد زندگی حضرت علی (ع)  مطالعه می‌کنم اندوهگین می‌شوم. مظلومیت علی (ع)  به حدی بود که در محراب شهید شد ولی از جنازه او هم دست نکشیدند. این سختی‌ها همیشه وجود داشته است. همیشه فرعون‌ها رفته‌اند و موسی‌ها مانده‌اند. دشمنان علی رفتند و علی ماند. امروز می‌بینید که حرکت اربعین چقدر همه را حیرت زده می‌کند و تمام دشمنان حیرت زده می‌مانند و کاری از دستشان بر نمی‌آید.

آیت‌الله جنتی در ادامه اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا مردم ما را به سختی بیندازند ولی ملت ما هر روز بیشتر پیشرفت می‌کند. چند ماه پیش ترامپ به صورت شبانه به عراق رفت و در یک پایگاه نظامی مستقر شد ولی رئیس جمهور ما وقتی به عراق سفر می‌کند همه مسئولین به دیدار او می‌آیند. اینها همه نشان از شکست آمریکا و متحدان آنهاست و نشان از قدرت ایران در منطقه دارد.

وی افزود: من به حال این مردم بسیار دلم می‌سوزد. ما امکانات بسیاری در کشور داریم ولی استفاده نمی‌کنیم. باید برای این مردم تلاش و خدمت کنیم تا خدایی ناکرده از نظام دلسرد نشوند. بیانیه گام دوم امروز باید توسط مردم و خبرگان رهبری مطالعه و تبیین شود. این بیانیه باید تحقق و عینیت پیدا کند و نباید بگذاریم در حد حرف بماند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین اظهار کرد: اهدای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی باعث خوشحالی ماست. این سردار اسلام چه کارهایی که برای مردم و نظام نکرده است. تمام این تلاش‌ها را با اخلاص تمام و بدون گرفتن عکس و … انجام داده است. این نشان حق این سردار رشید اسلام بود. سلیمانی الگوی تمام نظامیان است و این نشان به تمام آنها داده شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آمدن بشار اسد به ایران پیام بسیار بزرگی داشت و به جهان نشان داد که ایران بزرگترین دوست سوریه است. همه جهان تلاش کردند تا سوریه سقوط کند ولی ایران در کنار ملت سوریه ماند و آنها را پیروز کرد. این کارها همه به واسطه مقام معظم رهبری انجام گرفت و برخی دشمنان تلاش می‌کنند تا جایگاه ولی فقیه را تضعیف کنند که این کار آنها باطل است.

آیت‌الله جنتی همچنین با بیان اینکه رهبری به رئیس جمهور گفتند که شما فرمانده جنگ اقتصادی هستید، گفت: برخی شبانه باعث بحران در سیستم ارزی کشور شدند و تلاش کردند مردم و نظام را دچار مشکل کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه گفت: من از آیت الله آملی لاریجانی متشکرم که بسیار قاطعانه و بدون انعطاف در برابر همه زیاده‌خواهی‌ها و توصیه‌ها ایستادگی کردند. انتصاب آقای رئیسی بسیار ارزشمند بود. باید دست مقام معظم رهبری را برای این انتخاب بوسید. اگر امروز می‌خواهید بدانید که انتخاب ایشان چقدر صحیح بوده است باید به میزان عصبانیت دشمن نگاه کنید. همه دشمنان از آمریکایی‌ها تا منافقین از انتصاب ایشان عصبانی هستند.

وی همچنین افزود: امروز نیاز داریم تا در همه عرصه‌ها تحول ایجاد شود. این تحول قرار بود در آموزش و پرورش ایجاد شود ولی نشد. ما نیازمندیم که این تحول در قوه قضائیه ایجاد شود. امروز از آقای رئیسی خواستاریم تا دو کار را حتماً انجام دهند. یکی از آنها توصیه‌های رهبری است که لازم الاجرا است و دیگری وعده‌های ایشان در روز انتصاب بود که باید مقابل چشم خود قرار داده و آنها را به دقت اجرا کنند.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: امروز یکی از مهمترین تلاش‌های ایشان باید مقابله با رانت‌های ارزی و دانه درشت‌ها باشد که باید در اولویت کار خود قرار دهند. آفتابه دزد را که همه می‌گیرند. باید با آنهایی مقابله کرد که وقتی بازداشت می‌شوند تلفن از همه جا شروع می‌شود. نه تنها باید با مجرم برخورد کرد بلکه باید با مسببان این جرم هم برخورد کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم روزی را ببینیم که این انقلاب به ثمر بنشیند و ظهور حضرت ولی عصر (عج) را شاهد باشیم و پرچم انقلاب را به دست با برکت ایشان بدهیم.

نظر شما