شناسهٔ خبر: 154132 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سفره معیشتی مردم آب رفته است؛ مردم توان خرید گوشت گران را ندارند

کیان پور نماینده مجلس دهم گفت: مردم در یک سال اخیر شاهد آب رفتن سفره هایشان هستند و در این عرصه اقدامات دولت برای کاهش مشکلات معیشتی موثر نبوده است.

به گزارش «نمانیده» مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس ، با انتقاد از عملکرد دستگاه های دولتی در بهبود وضعیت معیشتی مردم، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی مردم برای خرید مواد اولیه زندگی با مشکلات بسیاری روبه رو هستند، به طوری که امروزکالاهای اساسی ضمن کمبود در بازار، با افزایش چشمگیر قیمت روبه رو شده است.

اغلب مردم توان خرید گوشت را ندارند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت محصولاتی مانند مرغ و گوشت آنقدر گران شده، که اغلب مردم توان خرید این گونه مایحتاج را ندارند و قطعا این مسئله به زندگی آن ها اثر منفی گذاشته است.

توزیع نامناسب گوشت های وارداتی؛ تشکیل صف های طولانی برای دریافت گوشت

وی با انتقاد از نحوه توزیع گوشت های وارداتی، افزود: عملکرد نامناسب مسئولان موجب شده که روند توزیع گوشت در مراکز فروش بسیار نامنظم و نامطلوب صورت گیرد و این مسئله، زمینه ساز تشکیل صف های طولانی برای دریافت گوشت شده است.

کیانپور تصریح کرد: علاوه بر کالاهایی مانند مرغ و گوشت، امروز مردم برای تأمین محصولاتی مانند شکر و آرد با مشکل مواجه هستند و در شرایط کنونی به دلیل کمبود این محصولات، قیمت کالایی مانند شکر به حدود 9 هزار تومان رسیده است.

دولت باید برای ساماندهی و تنظیم بازار گوشت و مرغ فکری بیاندیشد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه دولت باید برای ساماندهی و تنظیم بازار گوشت و مرغ فکری بیاندیشد، گفت: دولت مکلف به تأمین کالاهای اساسی برای مردم از جمله اقشار آسیب پذیر است، اما روند چند ماه گذشته بر خلاف این سیاست و رویکرد بوده است.

مردم در یک سال اخیر شاهد  آب رفتن سفره هایشان هستند

وی تصریح کرد: مردم در یک سال اخیر شاهد آب رفتن سفره هایشان هستند و در این عرصه اقدامات دولت برای کاهش مشکلات معیشتی موثر نبوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امیدوارم دولت برای رفع مشکلات مردم در بحث تأمین کالاهای اساسی فکر جدی بیاندیشد، در غیر این صورت با روند کنونی و مدیریت نامطلوب، مشکلات قابل حل شدن نخواهد بود

نظر شما