شناسهٔ خبر: 154114 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس خبر

رمز پیروزی، تبعیت از رهبری است

داوود گودرزی جانشین مرکز راهبردی سازمان بسیج مستضعفین گفت: همه مسئولین خادمان مردم هستند و نباید زندگی اشرافی برای خود داشته باشند. مسئول یعنی کسی که در مقابل خدا، قانون اساسی و مردم مسئولیت دارد.

به گزارش «نماینده»  ، داوود گودرزی، جانشین مرکز راهبردی سازمان بسیج مستضعفین، در جلسه عمومی هیئت اندیشه ورزان بسیج شهرستان قدس، ضمن اشاره به شکل گیری مرکز اندیشه و همفکری و راهبردی بسیج، اظهار داشت: پایان گام اول، روزهایی همراه با مشکلات معیشتی بود و پرونده های فساد و گرانی ها موجب شد که حق چهل سالگی انقلاب آنطور که باید ادا نشود. دلیل بوجود آمدن و ریشه این مشکلات را باید در قانون اساسی و اندیشه، نوع مدیریت و رهبری کلان کشور، در مدیران میانی و مسئولین اجرایی کشور، در نخبگان و یا در مردم جست و جو کرد.

وی افزود: اگر واقع بینانه بنگریم، اندیشه ما که برگرفته از اسلام ناب محمدی است، مشکلی ندارد و این را تجربه در طول ۴۰ سال گذشته ثابت کرده است. اسلام دین متعالی است و برای تمام دنیا و تمام عرصه ها تعریف شده است. رهبری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری نیز در این ۴۰ سال بر همه واضح و عیان است. دشمنان ایران و رؤسای کشورهای دیگر، ۹۵۰۰ جمله در وصف درباره رهبر معظم انقلاب صحبت کرده اند.

گودرزی در ارتباط با آسیب شناسی ۴۰ سال گذشته، ادامه داد: ایراد کار در مدیران و مسئولانی است که با رأی ما در منصب کاری انتخاب شدند و دو نکته اصلی که امام براساس آن انقلاب و قیام کردند را آن طور که باید پیاده نکردند. امام(ره) دو نکته ای را برای محک زدن خود و مسئولین بیان کردند که می توان مسیر حرکت درست را با توجه به آن فهمید. یکی نسخه کامل و اصلی اسلام ناب محمدی است و دیگری حضور حداکثری مردم است. در عرصه های مختلفی که مردم به صحنه آمدند مانند جنگ ۸ ساله دفاع مقدس و انقلاب و سایر حضورهای مردمی، پیروزی از آن مردم شد.

وی بیان داشت: مشکلاتی که در مسئولیت های مختلف دیده می شود، اینست که به جای پیاده سازی اسلام در قانون اساسی و حفظ مردم، براساس فکر و اندیشه فردی، از اسلام در انجام کارها استفاده شد و این شد که نسخه های ناقصی از اسلام در امور قرار گرفت. فلسفه حکومت در اسلام رشد معنوی مردم و خدمت به مردم است تا مردم زندگی خوب و شرافتمندانه داشته باشند. با حکومت اسلامی، احکام اسلامی پیاده می شود تا مردم زندگی دنیا و آخرت خوبی داشته باشند.

جانشین مرکز راهبردی سازمان بسیج مستضعفین گفت: به برکت اسلام و معجزه انقلاب است که در این ۴۰ سال پیشرفت های مختلفی داشته و دستاورهای بسیار به دست اوردیم. تلاش دشمن براینست که ما از پیشرفت ها و داشته های خودمان تعریف نکنیم و نباید فریب دشمن را بخوریم. آمار سازمان های جهانی دستاوردهای ایران در عرصه های مختلف را در طول این ۴۰ سال گزارش می دهد.

وی گفت: در برخی جاها نیز ایراداتی دیده می شود که می توان به فساد مالی، حاشیه نشینی، اعتیاد، فقر و شکاف طبقاتی اشاره کرد که ریشه اینها در پیاده نکردن درست اسلام در قوانین بوده است. بنابراین در آستانه دهه پنجم انقلاب باید جدی تر به مسائل، رأی دادن ها و انتخاب افراد پرداخت.

گودرزی ادامه داد: برای رفع مشکلات پس از آسیب شناسی، باید هرکس در هرجایی که مسئول است وظیفه ذاتی و قانونی خود را انجام دهد و اگر انجام نمی دهند مردم و نخبگان، جبهه و نظامی را درست کنند تا با مطالبه گری درست، کارشناسی شده، فراگیر و هوشمندانه، مسئول در مقابل مردم پاسخگو باشد. همه مسئولین خادمان مردم هستند و نباید زندگی اشرافی برای خود داشته باشند. مسئول یعنی کسی که در مقابل خدا، قانون اساسی و مردم مسئولیت دارد.

گودرزی گفت: مدل اصلاح امور در جامعه اسلامی در آیه ۲۵ سوره حدید آمده است. دشمن در حال تلاش بسیار بر کاهش محبوبیت و ابهت مقام معظم رهبری است. برخی مسئولین با کوتاهی که داشتند موجب شدند تا کانال های ضدانقلابی بر افکار مردم غلبه کنند و باید با پیشروی آن ممانعت کرد.

جانشین مرکز راهبردی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: رهبری تذکرات بسیاری به مسئولین در موضوعات مختلف از جمله جریان فرهنگی فاسد، موضوع حجاب و تولید فیلم داده اند. اما برخی مسئولین رعایت نکردند. مدل اصلاح امور در جامعه دینی حضور حداکثری مردم با بصیرت در صحنه و پیروی از امامی است که به دنبال هوا و هوس نیست و عدالت و اصلاح شناسی را رعایت می کند. مردم، نخبگان و مسئولین باید از این گونه رهبری تبعیت کنند تا به پیروزی برسند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: پیش از این رهبری آتش به اختیار را مطرح کرده اند و امروز نیز جوانان برای اصلاح امور باید تلاش کنند. نقش رهبر در جامعه اسلامی تعیین کننده است اما تمام کننده نیست و مردم نقش تمام کنندگی را دارند. هرچه از مسائل دینی دورتر شویم، مشکلات نیز بیشتر می شود.

گودرزی بیان کرد: با راه اندازی گروه ها و اندیشه کده های تخصصی هفت گانه توسط نخبگان، مشکلات شهر و کشور را بررسی شده و با اولویت بندی و ارائه راهکار و استفاده از ظرفیت های شهری و با گفت و گویی کارشناسی شده، در جهت رفع آن مشکل حرکت کنیم و از مسئولین بخواهیم آن را انجام دهد و یا در صورت رد آن، کارشناسانه شده آن را بیان کنند.

وی تصریح کرد: در کشور، سیاست زدگی افراطی وجود دارد و همه موضوعات با جبهه خاصی مطرح می شود در حالیکی که مقام معظم رهبری این دسته بندی ها را قبول ندارند و تنها جریان انقلابی و غیرانقلابی است که در نظام حاکم است. کسی که در خط انقلاب است اهداف و آرمان های انقلاب و استقلال کشور را قبول دارد، در تحقق این اهداف تلاش می کند، خستگی ناپذیر است، با دشمن مرز و حساسیت دارد. باید اجازه دهیم که مردم هم حرف بزنند و کمتر از جریان های سیاسی گفته شود تا دشمن نتواند بگوید که به بن بست رسیده ایم که اگر اینگونه بود چرا از ایران می ترسد و خود را مجهز می کند. قدرت ایران در حال رشد است و ایران ابرقدرت منطقه است و هیچگاه توقفی نداشته و ندارد./قدس خبر

نظر شما