شناسهٔ خبر: 154087 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نقوی حسینی مطرح کرد؛

تجدیدنظر ترامپ در خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به علت تأمین منابع ازسوی عربستان

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است آمریکا به خاطر منافع حاصل از فروش سلاح و تجهیزات نظامی هیچگاه خاک منطقه را ترک نخواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، حسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به باقی ماندن ۴۰۰ تن از نیروهای نظامی آمریکا در خاک سوریه به دستور ترامپ، گفت: ترامپ شخصیتی تاجرپیشه بوده و بر اساس حقوق بشر، عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها و منشور سازمان ملل عمل نمی کند بلکه بر اساس هزینه و فایده عمل می کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ترامپ هرجای دنیا که برای او فایده داشته باشد، حضور خواهد یافت و اگر احساس کند حضور در کشوری، دیگر آورده ای برای او ندارد از آنجا خارج می شود که سوریه نیز یکی از این کشورها است که تا زمانی که نفع خود را در آن می دید در این کشور حضور پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به اعلام اخیر ترامپ مبنی بر خروج کامل از سوریه عنوان کرد: با این حال می بینیم بعد از گذشت زمانی، ترامپ طبق اعلام خود عمل نکرد و علیرغم اینکه اعلام کرد ۴۰۰ تن از نیروهای نظامی آمریکا در خاک سوریه باقی می مانند، همچنان شاهدیم بیش از اینها در سوریه حضور دارند که به احتمال زیاد منابع آنها برای این حضور تأمین شده است.

نقوی حسینی ادامه داد: از سوی دیگر آمریکا با تمام قدرت در مانور خلیج فارس شرکت کرد که این نشان می دهد آمریکا نه تنها هیچگاه قصد خروج از سوریه بلکه قصد خروج از منطقه را نیز ندارد چرا که خروج از منطقه خاورمیانه به معنای کاهش و توقف فروش سلاح و تجهیزات نظامی و افت درآمدهای آنها از این محل خواهد بود.

وی افزود: آمریکا می داند چگونه هم در سوریه بماند و هم تریلیون ها دلار خرج این حضور نکند؛ آنها هزینه حضور خود را نیز از منطقه در می آورند که عربستان یکی از این منابع است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه آمریکا نمی خواهد یک طرف بازی در سوریه را به روسیه و ایران بدهد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی باید در شرایطی که سوری ها ترجیح می دهند با ایران و روسیه همکاری کنند تا آمریکا، نقش فعال تری در این کشور در حوزه سرمایه گذاری داشته باشد و عرصه را برای حضور یانکی ها خالی نکند.

نظر شما