شناسهٔ خبر: 154044 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آشنایی رئیسی با قوه قضائیه یک نکته مثبت است

رئیسی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: حُسنی که آقای رئیسی دارد این است که خود قاضی بوده و از دستگاه قضایی است و همچنین شناخت کاملی از زوایای پیدا و پنهان قوه قضائیه دارد.

به گزارش «نماینده»، یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت:‌ ما از زحماتی که جناب آقای آملی لاریجانی و مجموعه ایشان در این چند سال داشته‌اند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: واقعیت این است که آقای رئیسی،‌ خود از بدنه دستگاه قضایی هستند و این خود یک نکته بسیار مثبتی است چرا که یکی از چالش‌هایی که در قوه قضائیه داشتیم این بود که افرادی که به عنوان رئیس قوه قضائیه انتخاب می‌شدند چون از بدنه دستگاه قوه قضاییه نبودند مدتی طول می‌کشید تا آن هماهنگی و همگونی را با بدنه را ایجاد کنند.

کمالی پور همچنین تصریح کرد:‌ حُسنی که آقای رئیسی دارد این است که خود قاضی بوده و از دستگاه قضایی است و همچنین شناخت کاملی از زوایای پیدا و پنهان قوه قضائیه دارد و این می‌تواند یک موضوع مؤثر و مثبت برای ایشان تلقی شود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: از طرفی یک بی‌اعتمادی (حال به حق یا ناحق) در عامه مردم نسبت به قوه قضائیه ایجاد شده لذا با توجه به‌ اینکه آقای رئیسی یک رای قابل توجهی را از مردم گرفته است،‌ بنابراین یک چهره مردمی محسوب می‌شود و می‌تواند با پشتوانه آرایی که در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورده اعتماد عمومی مردمی را هم ایجاد کند.

کمالی پور در بخش دیگری از سخنان سلامت و پاکدستی و همچنین کم حاشیه بودن رئیسی را نکته‌ای عنوان کرد که می‌تواند به او در مبارزه با فساد و مفاسد اقتصادی کمک کند.

وی گفت: امیدواریم حضور آقای رئیسی یک برایندی از مقبولیت مردمی و نگاه دقیق و کارشناسانه به قوه قضائیه و ارکان آن به لحاظ شناخت جامعه‌ای که ایشان از قوه قضائیه دارد،‌ باشد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خاتمه ابراز امیدواری کرد که شاهد تحولات خیلی خوبی در قوه قضائیه در حوزه‌های مختلف آن باشیم.

نظر شما