شناسهٔ خبر: 154009 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نرخ کرایه حمل ونقل عمومی پایتخت در سال ۹۸ ثابت بماند

حمل ونقل عمومی 43 عضو مجمع نمایندگان استان تهران با توجه به مشکلات اقتصادی موجود بر لزوم ثابت ماندن نرخ کرایه حمل ونقل عمومی پایتخت در سال ۹۸ تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» قاسم میرزایی نیکو، با تاکید بر اینکه نرخ کرایه حمل ونقل عمومی پایتخت در سال ۹۸ باید ثابت بماند، گفت: در شرایط فعلی تعیین تکلیف نرخ کرایه حمل ونقل عمومی باید کارشناسانه و با حساسیت لازم انجام شود و هر گونه افزایش نرخی در سال ۹۸ به صلاح نیست.

پیشنهاد تعیین نرخ کرایه حمل و نقل عمومی کمتر از نرخ تورم مورد موافقت قرار نمی گیرد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه افزایش غیرمنطقی کرایه حمل و نقل عمومی افزایش آلودگی هوا و استفاده از خودروهای تک سرنشین را به دنبال دارد، افزود: این اقدام بازتاب اجتماعی  نامطلوب داشته زیرا با افزایش غیراصولی، قیمت سایر خدمات شهری و تورم نیز افزایش می یابد.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به طور قطع پیشنهاد تعیین نرخ کرایه حمل و نقل عمومی کمتر از نرخ تورم مورد موافقت قرار نمی گیرد، ادامه داد: سیاست شهرداری باید ترغیب مردم در استفاده از حمل ونقل عمومی باشد در این رابطه نیاز است توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو مورد توجه قرار گیرد تا مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب شوند.

نظر شما