شناسهٔ خبر: 153986 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کمالی پور:زنگ خطر در حوزه آسیب‌های اجتماعی به صدا در آمده است

کمالی پور نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه باید با روش‌های علمی کانون‌های آسیب اجتماعی و خانواده‌های آسیب‌پذیر و نهایتاً مروجان کودک آزاری‌ها را شناسایی کنیم، گفت: قوه قضاییه باید با مجرمان به شدت برخورد کند.

به گزارش «نماینده»، یحیی کمالی پور با اشاره به ثبت ۱۰هزار مورد کودک آزاری در سال گذشته در کشور گفت: اگر این آمار بر اساس پایش‌های معایناتی و علمی باشد، بی تردید رقم بسیار قابل توجه و زنگ خطری در حوزه مسائل اجتماعی است.  

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور مرکز پایش آماری دقیقی نداریم افزود: متاسفانه در کشورمان هیچ آماری از کانون‌های هدف و حوزه‌های هدف نداشته‌ایم و قطعاً یکی از چالش‌های فراروی کشور در حوزه تصمیم‌گیری نیز همین است که ما نمی‌توانیم کانون‌های هدف را شناسایی کنیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی معتقد است: اگر اورژانس اجتماعی آمار مراجعه به این مرکز را ۱۰ هزار نفر اعلام کرده مطمئناً رقم قابل توجه دیگری نیز در سطح کشور وجود دارد که به این مراکز مراجعه نکرده اند و عملاً دسترسی به آنها حتی برای مراکز اورژانس اجتماعی نیز وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ثبت ۱۰ هزار کودک آزاری در یک سال فاجعه است اظهار کرد: در سال آینده حتی به قانون حمایت از کودکان و نوجوانی که تصویب کردیم هم نباید اکتفا کنیم و باید تمامی نهادها پوششی، اجتماعی، مدنی و متولی را در این حوزه حساس کنیم، مجلس نیز باید بعد نظارتیش را در حوزه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی قوی تر کند تا ضمن کاهش این آسیب‌های اجتماعی شاهد پیشگیری از این مسائل نیز باشیم.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید با روش‌های علمی و کارشناسی کانون‌های آسیب اجتماعی و خانواده‌های آسیب‌پذیر و نهایتاً مروجان این کودک آزاری‌ها را شناسایی کنیم، افزود:  قوه قضاییه باید با مجرمان به شدت برخورد کند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آموزش در کاهش کودک آزاری‌ها خاطر نشان کرد: بی تردید آموزش نقش بسیار موثری بر کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه کودک آزاری دارد، در حوزه آسیب‌های اجتماعی تقریبآً همه دستگاها نقش و سهم دارند، اما آموزش می‌تواند از وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

گفتنی است پیش از این معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بر اساس آمارهای اورژانس اجتماعی و تماس‌های دریافتی از ثبت حدود ۱۰ هزار مورد کودک آزاری در سال گذشته خبر داده است. 

نظر شما