شناسهٔ خبر: 153985 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

افزایش تعرفه‌ها به شرط پرداخت مابه‌التفاوت هزینه‌ها از سوی بیمه باشد

عباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امیدواریم که افزایش تعرفه‌های پزشکی در وهله اول انجام نشود اما اگر یک درصد قرار بر افزایش تعرفه‌ها شد، پیشنهاد ما به عنوان کمیسیون بهداشت و درمان این است که باید کاری کنیم که مابه‌التفاوت قیمت به مردم آسیبی وارد نکند و بار اضافی به دوش آنها نگذارد.

به گزارش «نماینده» عباسعلی پوربافرانی با اشاره به پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی تعرفه پزشکی در سال ۹۸ گفت: اگر بیمه‌ها این تعهد را بدهند که بتوانند مابه‌التفاوت هزینه‌ها را جبران کنند این افزایش اشکالی ندارد اما اگر بخواهیم بار اضافی بر دوش مردم در این شرایطی که از نظر اقتصادی در تنگنا هستند قرار دهیم، درست نیست. از یک طرف هم قبول داریم که ارزش خدماتی که ارائه می‌شود بیشتر شده و از نظر آنالیز قیمت به دلیل مسائلی که وجود داشته، تغییر کرده است. از این جهت نمی‌توان گفت که افزایش تعرفه‌ها به هیچ عنوان انجام نمی‌شود اما امیدواریم که این افزایش در وهله اول انجام نشود.

باید کاری کنیم که مابه‌التفاوت قیمت به مردم آسیبی وارد نکند

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس افزود: البته یک جهش فوق‌العاده‌ای در سال‌های قبل در حوزه تعرفه‌ها داشتیم که کمک می‌کند به اینکه اگر تعرفه‌ها به همین حالت فعلی باقی بماند، مشکلی ایجاد نکند اما اگر یک درصد قرار بر افزایش تعرفه‌ها شد، پیشنهاد ما به عنوان کمیسیون بهداشت و درمان این است که باید کاری کنیم که مابه‌التفاوت قیمت به مردم آسیبی وارد نکند و بار اضافی به دوش آنها نگذارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید راهکاری پیدا کنیم تا بیمه‌ها بتوانند سهم خود را بالا ببرند، تصریح کرد: با این راهکار اگر هم افزایش قیمتی انجام شود، هم‌پوشانی کند.

وی ادامه داد: برای اینکه مردم متضرر نشوند در وهله اول نباید این افزایش صورت گیرد و منابع را مدیریت کنیم. بدون تعارف باید گفت که برخی از کارهایی که در حوزه سلامت انجام می‌شود، بر اساس نظام ارجاع و راهنماهای بالینی نیست و واقعا شاید مورد نیاز بیمار نباشد و بیمار فقط مجبور به پرداخت هزینه می‌شود.

باید منابع را مدیریت کنیم

رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس با تاکید بر اینکه همه زیرساخت ها باید اصلاح شود افزود: در این راستا باید پرونده الکترونیک سلامت و نسخه الکترونیکی درست شود، تجویزها منطقی و بر اساس راهنماهی بالینی باشد، حتما می توانیم منابع را مدیریت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه یکی از مصادیق افزایش تعرفه‌ها این است که منابع را مدیریت کنیم خاطرنشان کرد: با مدیریت منابع می‌توان به مردم کمک کرد. همچنین اگر چالش‌های طرح تحول سلامت برطرف شود و بسته‌هایی که تعریف شده و پیش‌بینی‌هایی که دربرنامه ششم توسعه در خصوص نظام ارجاع، پزشک خانواده و راهنمای بالینی اجرایی شود، می‌توان موفق بود

برچسب‌ها:

نظر شما