شناسهٔ خبر: 153980 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دسترسی مسافران خط ۶ از طریق ایستگاه میدان شهدا به شبکه سراسری مترو

مترو.jpg ایستگاه میدان شهدا واقع در مرز مناطق ۱۲ و ۱۳ تهران محل تلاقی خط ۶ با خط ۴ مترواست که مسافران از این طریق به شبکه سراسری مترو متصل خواهند شد.

به گزارش «نماینده»، علی امام، مدیرعامل این شرکت طی بازدید هفتگی خود از خطوط شش و هفت مترو، از ایستگاه میدان شهدا بازدید و در جریان روند تکمیل و آماده سازی این ایستگاه در فاز نخست بهره‌برداری قرار گرفت.

ایستگاه میدان شهدا در ابتدای خیابان ۱۷ شهریور ( ضلع شمال شرقی میدان، جنب مجموعه فرهنگی و ورزشی اداره برق ) قرار دارد و دارای سه ورودی از جمله ورودی جنوب شرقی، شمال غربی و جنوب غربی است که یکی از این ورودی ها هم اکنون در خط ۴ مورد استفاده مسافران بوده و دو ورودی دیگر نیز طی چند ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

با توجه به تکمیل هواسازایستگاه میدان شهدا، سیستم تهویه تونلی نیز طی چند روز آینده با ورود بخشی از تجهیزات آماده می شود.

با توجه به اینکه میدان شهدا یکی از شلوغ ترین میادین سطح شهر تهران محسوب می شود بنابراین با راه اندازی این ایستگاه بار ترافیکی این محدوده تا حدود قابل توجهی کاهش می یابد.

به زودی سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا شامل ۹ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۶ مترو، راه اندازی خواهد شد.

خط ۶ متروی تهران به طول ۳۲ کیلومتر و ۲۷ ایستگاه از منطقه دولت آباد در جنوب شرقی تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پرجمعیتی مانند کیانشهر، بعثت، ۱۷ شهریور، میدان خراسان، شهید محلاتی، میدان شهدا، میدان امام حسین(ع)، میدان سپاه، میدان هفت تیر، میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، جلال آل احمد، نصر(گیشا)، شهرک آزمایش، مرزداران، اشرفی اصفهانی، پیامبر، شهید ستاری، آیت الله کاشانی عبور کرده و به منطقه کن و سولقان واقع در شمال غربی تهران می رسد.

گفتنی است بازدید و رصد هفتگی مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از خطوط ۶ و ۷ به منظور رفع نواقص و تسریع در روند بهره‌برداری پروژه‌ها به‌طور مستمر صورت می‌گیرد.

نظر شما