شناسهٔ خبر: 153956 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جمالی نوبندگانی: چاره‌ای جز ثابت نگه داشتن قیمت بنزین نیست

بنزین . سوخت43 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است نمایندگان خانه ملت با ثابت نگه داشتن قیمت بنزین میان وضعیت بد و بدتر، بد را انتخاب کردند چراکه در شرایط اقتصادی کنونی چاره‌ای جز ثابت نگه داشتن قیمت بنزین نیست.

به گزارش «نماینده» محمدجواد جمالی نوبندگانی ت درخصوص مخالفت مجلس با چند نرخی شدن قیمت بنزین در پی بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: باید پذیرفت قیمت بنزین در ایران نسبت به کشورهای همسایه ارزان‌تر است و این ارزانی در داخل کشور افراد بسیاری را در مرزهای غربی، شرقی و حتی جنوبی به قاچاق بنزین ترغیب می‌کند چراکه می‌توانند این محصول را در مرزها تا ۸ برابر قیمت به فروش برسانند.

روزانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر در کشور بنزین قاچاق می‌شود

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق برخی از آمارها روزانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر در کشور بنزین قاچاق می‌شود، افزود: این میزان از قاچاق را باید از عوارض عدم عرضه بنزین به قیمت واقعی در کشور دانست، اما تجربه نشان داده با کمترین افزایش قیمت بنزین، سوءاستفاده‌گران با ملتهب کردن جامعه به لحاظ روانی، تورمی را بر روی تمام کالاها به ویژه کالاهای اساسی مردم سوار می‌کنند.

مجلس با ثابت نگه داشتن قیمت بنزین میان وضعیت بد و بدتر، بد را انتخاب کرد/چاره‌ای جز ثابت نگه داشتن قیمت بنزین نیست

وی با تاکید براینکه مجلس طی مخالف با افزایش و چند نرخی شدن قیمت بنزین میان وضعیت بد و بدتر، وضعیت بد را انتخاب کرد، تصریح کرد: درواقع باوجود آگاهی نسبت به عوارض تثبیت قیمت بنزین اما به دلیل بیداد کردن تحریم‌ها و تحمیل فشارهای اقتصادی بسیار ازسوی دشمن به کشور، چاره‌ای جز ثابت نگه داشتن قیمت بنزین نیست.

اضافه شدن حتی یک ریال به قیمت بنزین، ده ها ریال تورم به بار می‌آورد

جمالی نوبندگانی با اعتقاد به اینکه نمایندگان باوجود آگاهی نسبت به ضررهای این تثبیت قیمت، نخواستند فشارهای بیشتر اقتصادی به مردم وارد کنند، ادامه داد: اضافه شدن حتی یک ریال به قیمت بنزین، ده‌ها ریال تورم به بار می‌آورد.

باید با فرهنگ‌سازی به مردم اسراف نکردن سوخت و انرژی را آموخت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی معتقد است در شرایطی که قیمت بنزین ارزان است باید با فرهنگ‌سازی به مردم اسراف نکردن سوخت و انواع انرژی را آموخت و از طرفی باید برای کاهش قاچاق نظارت دستگاه‌های نظارتی افزایش یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما