شناسهٔ خبر: 153933 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کاهش هزار تنی جمع آوری زباله

جمع آوری زباله معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: با توجه به نوع تقسیم بندی زباله بین پیمانکاران شاهد کاهش هزار تنی جمع آوری زباله ها هستیم.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یزدانی در نشست خبری برنامه های نوروزی شهرداری تهران که به صورت مشترک با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه های حوزه خدمات شهری از ۱۵ اسفند به بعد در سطح شهر اجرایی می شود، اظهار کرد: اقدامات حوزه خدمات شهری به دو بخش اقدامات ویژه و کارهای عادی تقسیم خواهد شد که بر اساس آن ۷۴ اقدام ویژه و ۱۹ طرح نگهداشت از سوی این حوزه از تاریخ ۱۵ اسفند تا ۱۵ فرودین اجرایی می‌شود که به منظور بررسی هر چه بهتر اقدامات انجام شده، از سوی سازمان‌ها، شرکت ها و مناطق در پایان ارزیابی هایی هم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در بحث بوستان ها و فضای سبز ۱۸ اقدام ویژه و ۵ طرح نگهداشت اجرایی خواهد شد، گفت: به منظور توسعه اراضی دامنه البرز هزار و ۲۵۰ هکتار فضای سبز در دستور کار قرار دارد و در راستای ساماندهی وضعیت درختان خیابان ولیعصر (عج) که از هفته گذشته آغاز شده این اقدام تا هفتم فروردین ادامه خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در ۲۲ منطقه شهرداری تهران و در حاشیه بزرگراه ها و معابر ۵۰۰ طرح اجرا می‌شود، عنوان کرد: همچنین ۱۷ هکتار فضای سبز در این مدت به بهره برداری خواهد رسید. کاشت ۲۰۰ هزار نهال توسط شهروندان اقدام دیگری است که اجرایی خواهد شد و از شنبه هفته آینده اقدامات ویژه در حوزه فضای سبز، شهر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یزدانی با اشاره به اجرای هفت برنامه ویژه از ۱۵ تا ۲۱ اسفند به مناسبت هفته درختکاری تصریح کرد: به مناسبت این هفته شهرداری تهران طرح اجرای کاشت درخت با رئیس جمهوری، وزارت بهداشت، اصحاب هنر، خانواده شهدا و مسئولان لشگری و کشوری را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به مناسبت عید نوروز امکان اسکان مسافران نوروزی در هفت ورودی از جمله سرخه حصار، آزادگان و ... فراهم خواهد شد، افزود: همچنین در ۹ بوستان پایتخت نیز از جمله نیاوران، نهج البلاغه، پارک شهر و هلال احمر طرح اجرای سفره هفت سین پیش‌بینی شده است و البته در ۱۵ میدان میوه و تره بار طرح توزیع گل هم اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت عید نوروز وضعیت المان‌ها، روشنایی بوستان، آب‌نماها و سرویس‌های بهداشتی ساماندهی می شود و برخی از میادین و ساختمان‌ها از جمله میدان حر، رازی، ساختمان مجلس خبرگان و برج آزادی نیز نورپردازی می شود.

به گفته یزدانی، ۵ بازار میوه و تره بار تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به جلسات برگزار شده با دولت به منظور توزیع اقلام عنوان کرد: برمبنای این جلسات قرار است ۱۱ هزار تن کالا برای توزیع در میادینی که بین ۲۰ تا ۴۰ درصد تفاوت قیمت دارند در اختیار شهروندان قرار گیرد. همچنین ۳۰ جایگاه موقت برای ارایه کالاها در نظر گرفته شده است. همینطور به دلیل کاهش رفت و آمدها سفره هفت سین، ماهی قرمز و گل در هفتاد جایگاه عرضه خواهد شد. همین طور در ۱۵ بوستان بزرگ در روز طبیعت غرفه‌هایی به منظور ارایه خدمات به شهروندان برپا می شود و این در حالی است که از ۲۵ تا ۲۹ اسفند میادین میوه و تره بار تا ساعات ۹ شب فعالیت می کنند.

یزدانی با اشاره به اقداماتی که قرار است در حوزه بهشت زهرا (س) انجام شود، توضیح داد: عطرافشانی و غباروبی گلزار شهدا و ارائه گل به زائران از جمله برنامه‌های سال تحویل است و همچنین هفت سین دفاع مقدس قرآنی نیز به همین مناسبت برپا می شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر ماشین‌های برقی که در بهشت زهرا (س) زائران را جا به جا می کنند ۶۰ ون در نظر گرفته‌ایم که به مدت ۲ هفته در آخر سال بحث جا به جایی زائران بهشت زهرا (س) را بر عهده داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در بهشت زهرا (س) گفت: به منظور ساماندهی وضعیت ترافیک در روزهای پایانی سال تعداد نیروها نیز افزایش پیدا می کند و همین طور ۲۵۰ نفر در قالب طرح «از من بپرسید» در بهشت زهرا (س) به سوالات زائران پاسخ می دهند.

در ادامه یزدانی با اشاره اقدامات آتش نشانی به مناسبت چهارشنبه آخر سال توضیح داد: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال در این زمینه هماهنگی‌ها در حال اجراست و احتمالاً با توجه به نزدیک شدن به این روز نردبان های حوزه آتش نشانی نیز رونمایی شوند.

وی با بیان اینکه در این حوزه هزار نفر تیم عملیاتی و ۵ هزار نیروی آتش نشانی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: در هفت محل اسکان نوروزی خودروهای آتش نشانی به منظور حفظ ایمنی مستقر می‌شوند.

معاون شهردار تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های بهاره عنوان کرد: به منظور حفظ ایمنی آتش نشانی تجهیزات و خدمات لازم در این نمایشگاه‌ها را کنترل کرده تا مشکلی به وجود نیاید. همچنین ۳۰ تیم عملیاتی به مناسبت جمعه آخر سال در حالت آماده باش هستند.

یزدانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پسماند تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین هزار و ۶۰۰ تا هزار و ۷۰۰ تن زباله از سطح شهر جمع آوری می‌شود که البته نسبت به ماه‌های گذشته با توجه به نوع تقسیم بندی زباله بین پیمانکاران شاهد کاهش هزار تنی جمع آوری زباله ها هستیم.

وی با اشاره به وجود ایستگاه های میانی پسماند در سطح شهر افزود: در این حوزه ۱۱ ایستگاه میانی پسماند در سطح شهر وجود دارد که باید در آن ها خانه تکانی انجام شود.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به ساماندهی دستفروشان و استقرار آن ها در بازارهای مناطق ۶ و ۱۱ اضافه کرد: در این بازارچه‌ها دستفروشان و افرادی که به این کار نیازمند هستند ساماندهی می‌شوند. زمینی هم از سوی اوقاف و بخش خصوصی در اختیار شهرداری قرار گرفته که دستفروشان در آن جا ساماندهی شده اند.

یزدانی با اشاره به استقبال مناسب دستفروشان و مردم از این طرح عنوان کرد: نیروی انتظامی در این اقدام همکاری خوبی با شهرداری تهران داشته است و احتمالاً در چندین منطقه تهران که اوضاع حادی دارد، اجرا شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به نهمین دوره رویداد «ساعت زمین» در حوزه محیط زیست گفت: در این حوزه تجهیزات آب گرم های خورشیدی بررسی می شود و همین طور همکاری هایی را برای چهارشنبه آخر سال با آتش نشانی خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره ایجاد ترافیک در مسیرهای منتهی به نوروزگاه‌ها بیان کرد: طبق هماهنگی که با حوزه معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک، اجتماعی و پلیس راهور صورت گرفته است تلاش می کنیم امسال در مسیرهای منتهی به نوروزگاه‌ها هیچ ترافیکی را شاهد نباشیم.

یزدانی درباره دلیل ساماندهی دستفروشان در روزهای پایانی سال توضیح داد: ساماندهی آنان در طول سال زمان بر است و اقدام ویژه‌ای را می طلبد گرچه نمونه هایی وجود دارد که ساماندهی دائمی رخ داده است. مثلاً در منطقه ۵ ساماندهی دائمی صورت گرفته است. شهرداری برای این ساماندهی پولی از شهروندان دریافت نمی کند و آن ها موظف هستند هزینه‌هایی را به پیمانکار بپردازند.

نظر شما