شناسهٔ خبر: 153898 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پناهیان:نظام برخی دانشگاه‌های خارجی اسلامی‌تر از نظام آموزشی ما است

پناهیان یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید به سمت نظامی برویم که مبنای آن تقواست، گفت: برخی از دانشگاه های خارج نظامش اسلامی تر از نظام آموزشی ما است.

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز (پنجشنبه) در نشست کانون دانشگاهیان در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: این بیانیه به صورت عینی به ما امید می دهد، امید در فرمایش‌های ایشان یک دایره بزرگی دارد که ایمان هم جزئی از آن می شود و برخی وقت ها این ناامیدی به صورت یاس انقلابی به سمت مردم می آید، مانند بد حجابی، در بیانیه گام دوم، محور اصلی امید است.

وی افزود: مهم ترین عامل در درک سیاسی و موضع سیاسی، نگاه رهبری به آینده و امید است، بررسی میدانی ما نشان می دهد که آمریکا رو به افول بوده و این افول انقدر شدید است که کمتر کسی آن را می بیند، اینکه ایشان می فرماید امید کلید همه قفل هاست مفهوم دارد، من به شعار دولت نمی خواهم نقد کنم، اما یکی از نا امیدترین دولت هاست، چرا که اگر امید داشت وارد مذاکره نمی شد، این شعار در میان این افراد حقیقی نیست. برخی ها امیدشان واقعی است اما این شعار در میان این دولت با عملکردی که داشته حقیقی نیست.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: ما مقام معظم رهبری را صرف مقام ولایی ایشان، یک استاد در حوزه علمیه می دانیم و استادی ایشان مربوط به قبل از انقلاب است و در مقام تبیین و تبلیغ دین نشان دادند که اسلام شناس هستند.

وی افزود: در مورد اسلام شناسی ایشان باید به عنوان های درسی ایشان که در جزوات هم چاپ شده اشاره کرد که با گذشت سالیان  زیاد همچنان ابتکاری و جای بحث دارد، کسی که اینگونه حکیمانه و جامع‌نگر به معارف دینی نگاه می کند، شخصیت بی نظیری است و حتی در آثار مطهری هم اینطور نیست.

وی تصریح کرد: اینطور فهرست نویسی و جامع نگری واقعا بی‌نظیر است، قبل از انقلاب وقتی دانش آموز راهنمایی بودم، اکثر کتاب های شهید مطهری در دست بود و از آن زمان آوازه های کسی به گوش می رسید که در مشهد حضور دارد و جزوات کوچکی از ایشان منتشر شد، برایمان جالب بود که یک عالم دینی اینگونه در بحث انقلاب است.

پناهیان افزود: کسی که در آن وضعیت جرات بکند که آن کتاب ها را به صحنه بیاورد خیلی کار بزرگی کرده، این یک واقعیت است، تقاضای بنده این است که بین آموزش های ایشان و شهید مطهری تفکر کنید ، ایشان در طول این ۴۰ سال هیچ وقت مطالعه و کار علمی را ترک نکردند ، شاهد این قضیه هم اینکه درس خارج می دهند و در مقام تولید علم هستند.

وی تصریح کرد: تعبیری که ایشان در مورد سوریه داشتند کاملا دقیق است، طبیعتا چنین فردی درک بزرگی از حال و گذشته دارد، بیانیه گام دوم برای ایشان نوشته ایی است که با دقت و وقت خاص نوشته اند، زمانی که یک استاد و اندیشمند متنی بخواهد بنویسید بارها ویراستاری می کند و این متن هم اینگونه است.

پناهیان تصریح کرد: ایشان می فرمایند که انقلاب اسلامی پس از نظام سازی به رکود و خموشی دچار نشده و نمی شود، بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می کند. ما اگر بخواهیم در اداره جامعه یک نظامی درست کنیم، مجلس پر قانونی نمی خواهیم، این قانون بی خود و هر موضوعی که دخالت بی جا دولت را داشته باشد اشتباه است، من از شما اساتید می پرسم که آیا در دانشگاه های ما ساختار انقلابی است؟ ساختار نمره ای انقلابی نیست و پدیده ای مثل بوروکراسی که ریشه همه فساد هاست به وجود می آید.

وی خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه ها می توانیم نظام حقوقی خانواده ها را بررسی کنیم، ما یک مضاربه در اقتصاد داریم که درست است، تا نخواهیم تغییر ایجاد بکنیم وضع همین است؛ در حقیقت بلد نیستیم یک ساختار آموزشی برای مدرسه درست کنیم، باید به سمت نظامی برویم که مبنای آن تقواست، برخی از دانشگاه های خارج نظامش اسلامی تر از نظام آموزشی ما است.

پناهیان با اشاره به برنامه های دشمن برای تغییر طرز تفکر گفت: آن ها رفتار ما را تنظیم می کنند و ما را آدم های سودجو بار می آورد و سودجو ها رئیس می شوند، مقام معظم رهبری در این باره می گویند: بسیج، تحقق مردم سالاری دینی است، ما که می‌گوییم مردم سالاری دینی ، برخی فکر می‌کنند فقط پای میز انتخابات است، آن تنها یکی از جلوه های مردم سالاری است ، بسیج در همه عرصه ها مظهر مردم سالاری دینی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بسیج وارد اقتصاد شود ، اقتصاد مردم سالارانه می شود، تصریح کرد:  این اقتصاد مقاومتی اگر از بسیج استفاده کند مردم سالاری می شود ، نظام و انقلاب را می توان در کنار هم قرار داد و برخی ها فکر می کنند که نمی شود و نا امیدی ایجاد می‌کنند.

نظر شما