شناسهٔ خبر: 153890 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بدری: حقوق کارگران وکارمندان طبق تورم تعیین نشده است

صدیف بدری/43 نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه حقوق کارگران وکارمندان طبق تورم در سال ۹۸ تعیین نشده است،گفت: ارزش پولی و قدرت خرید مردم به نسبت سال گذشته به میزان یک سوم با کاهش روبرو شده است.

به گزارش «نماینده»،صدیف بدری  درباره وضعیت حقوق کارگران و کارمندان در  بودجه 98،گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی کارگران الزامی است که حقوق  کارگران تا دو برابر افزایش داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران جز اقشار زحمتکش جامعه در شرایط تلقی می شوندکه هم‌اکنون حقوق دریافتی شان سنخیتی با شرایط اقتصادی شان ندارد تصریح کرد: نباید از تامین درآمد و اقتصادمعیشتی کارگران غافل شد.

وی با بیان اینکه حقوق کارگران و کارمندان بر طبق تورم اقتصادی تعیین شود افزود: بهارستان درصدد بهبود وضعیت حقوقی بازنشتگان است.

 بدری افزود: اگر امکان فروش  نفت برای دولت وجود داشت،می بایست بطور طبیعی درآمد دولت سه برابر با افزایش روبرو شود بنابراین با این اوصاف باید حقوق کارمندان وکارگران تا سه برابر افزایش پیدا می کرد اما شرایط فروش نفت هم اکنون به نوعی نیست که انتظار داشته باشیم تا سه برابر حقوق کارگران و کارمندان افزایش یابد.

 نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: بحث های  افزایش  نقدینگی نیز مطرح می‌شود اما راه حل های وجود دارد که می توان حداقل با کمک های غیرنقدی و معیشتی بتوان وضعیت کارگران را ساماندهی کرد.

 وی  ادامه داد: در بودجه کشور نیز بر مبنای منابع،مصارف و بحثهای درآمدی که وجود دارد ما چشم اندازی  برای  افزایش حقوق کارگران را مشاهد نمی‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه حقوق کارگران وکارمندان طبق تورم در  سال 98تعیین نشده است یادآورشد: ارزش پولی و قدرت خرید مردم به نسبت سال گذشته به میزان یک سوم  با کاهش روبرو شده است. 

نظر شما