شناسهٔ خبر: 153888 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انتقاد عزیزی از گسترش ازدواج سفید تهدیدی جدی برای خانواده های ایرانی

عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: زیرساخت های لازم برای زندگی مشترک سالم و شرعی باید فراهم شود تا جوانان به سمت ازدواج سفید گرایش پیدا نکنند.

به گزارش «نماینده»،عبدالرضا عزیزی ، در مورد هشدار مقام معظم رهبری در رابطه با ازدواج سفید، گفت: معظم له نسبت به آسیب های اجتماعی حساسیت ویژه ای دارند و اقدامات انجام شده در این حوزه را به طور مداوم و شخصا پیگیری می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ازدواج سفید را زندگی مشترک غیررسمی دانست و افزود: ازدواج سفید به طور کامل برگرفته از فرهنگ غرب بوده و گسترش آن تهدیدی برای خانواده های ایرانی محسوب می شود؛ در واقع به دلیل غیرقانونی بودن در جایی ثبت نمی شود، افراد وظیفه و تعهدی در قبال یکدیگر ندارند و در نهایت پایان آن آسیب های جدی فرهنگی و اجتماعی است که افراد، خانواده و جامعه را درگیر می کند.

وی ازدواج سفید را عملی مجرمانه خواند و با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه جهت جلوگیری از گسترش آن افزود: متاسفانه با توجه به مشکلات اقتصادی، بیکاری و عدم امنیت شغلی جوانان با افزایش سن ازدواج مواجه هستیم که نیاز است مجلس و دولت در جهت بهبود معیشت و اشتغال جوانان گام های جدی بردارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه زیرساخت های لازم برای زندگی مشترک سالم و شرعی باید فراهم شود تا جوانان به سمت ازدواج سفید گرایش پیدا نکنند، گفت: بی شک خانواده، مجلس و دولت نیز در بروز ازدواج سفید قصور دارند زیرا نتوانسته اند نسبت به تامین زیرساخت های لازم برای ازدواج آسان جوانان به درستی گام بردارند.

 وی بیکاری را منشا تمامی آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: به دنبال بیکاری بسیاری از آسیب ها مانند کودکان کار، طلاق، سرقت، اعتیاد، ازدواج سفید سرباز می زند.

عزیزی با تاکید بر ضرورت اعلام آمار آسیب های اجتماعی گفت: سرپوش گذاشتن و سکوت پیشه کردن در مورد آسیب ها به هیچ وجه درست نبوده و به آسیب ها دامن می زند اما اعلام آمارها نقش موثری در پیشگیری از آسیب ها دارد و در هر جایی که مردم وارد عمل شدند  مدیریت مشکلات بسیار راحت تر بوده است.

نظر شما