شناسهٔ خبر: 153875 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شریعتمداری:جامعه کارآفرین از به‌کارگیری زنان فرار نکنند

شریعتمداری وزیر رفاه گفت: از زنان در جامعه کار و کارگری باید به‌طورجدی حمایت کنیم و جامعه کارآفرینان از به‌کارگیری زنان فرار نکنند.

به گزارش «نماینده»، محمد شریعتمداری در نشست هم‌اندیشی مشاور امور زنان و خانواده و بانوان وزارت رفاه برگزار شد گفت: بیش از هفت هزار شهید زن در عرصه دفاع مقدس داریم و نشان‌دهنده حضور مؤثر آن‌ها در خط مقدم و صحنه‌های واقعی جنگ است.

وی ادامه داد:  بالغ بر 50 درصد جامعه دانش‌آموختگان زنان هستند. شمار بسیاری از این زنان مشغول به کار هستند. 74 درصد از جامعه زنان شاغل دانش‌آموخته در بخش خصوصی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی تبعیض علیه زنان اظهار کرد: هنوز هم در برخی جوامع زنان از حقوق اولیه برای تعیین سرنوشت خود برخوردار نیستند.

وزیر رفاه ادامه داد: درصد مدیریتی زنان رشد خوبی داشته و در دنیا جایگاه روبه رشدی داریم و در منطقه نیز در رتبه بالا قرار داریم و جایگاه واقعی زنان در ساخت جامعه را نباید نادیده بگیریم.

وی ادامه داد: معتقدیم حضور زنان در جامعه، جامعه را سالم‌تر می‌کند و در جامعه اقتصادی که زنان مدیریت می‌کنند فساد کمتری را شاهدیم و حضور آن‌ها به‌ سلامت نهادهای عمومی کمک می‌کند.

شریعتمداری درباره تزاحمی که در دفاع از حقوق کارگر و استمرار کار وجود دارد گفت: باید کاری کنیم تا این تزاحم از بین برود و به گونه‌ای عمل کنیم که کار به عنوان یک اصل مدنظر قرار بگیرد. از زنان در جامعه کار و کارگری نیز باید به طور جدی حمایت کنیم و جامعه کارآفرینان از به‌کارگیری زنان فرار نکنند.

وی گفت: از رقم 12 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده برای قانون حمایت از معلولان، هزار میلیارد تومان مصوب شد که باعث می‌شود نتوانیم شاهد اجرای کامل قانون باشیم.

شریعتمداری افزود :حضور یک نفر از بانوان در کمیته‌های انتصابات ضروری است و آن را انجام می‌دهیم.

وزیر رفاه با بیان اینکه در کمیته‌های انتصابات زیرمجموعه‌های وزارتخانه نیز باید این اتفاق بیافتد، تا شاهد به‌کارگیری بیشتر زنان توانمند باشیم، با اشاره به نیازمندی‌های رفاهی جامعه زنان وزارتخانه گفت: چند وقت پیش آقایی درباره تعدی زنان در خانواده در رسانه ملی سخن می‌گفت. یا چند شب پیش آقایی از چندین بار ضرب و شتم همسرش در تلویزیون صحبت کرد و کسی اعتراض نکرد، این‌ها وحشی‌گری‌هایی است و حقوق زنان دارد پایمال می‌شود.

نظر شما