شناسهٔ خبر: 153803 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ذوعلم: عدم افزایش ساعات طرح «بوم» در مدارس برای سال آینده

شهریه مدارس..jpg رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه بر اساس برنامه درسی ملی مصوب باید به ساعات طرح برنامه ویژه مدرسه اضافه شود و به سایر پایه‌ها نیز تعمیم یابد گفت: اما برای سال آینده برنامه‌ای به این منظور در دست اجرا نیست و فعلا برنامه را برای پایه های چهارم تا نهم تثبیت و ارزیابی می‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام علی ذوعلم، درباره طرح کاهش دو ساعت از برنامه درسی رسمی و اختصاص آن به مدارس برای انجام فعالیت‌های جنبی و مهارتی اظهار کرد: طرح «بوم» یا «برنامه ویژه مدرسه» از مهر امسال ابلاغ شده است.

وی افزود: بر اساس این طرح، دوساعت از برنامه درسی در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد. بخشی از این ساعات می‌تواند صرف کتاب خوانی و نقد وبررسی شود که در فهرست پیشنهادات به مدیران مدارس ارائه شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه سازمان پژوهش در همراهی با این طرح بسیار خوب، تلاش‌هایی داشته و اقداماتی در دست انجام دارد گفت: هم‌اندیشی یک روزه‌ای را برای اسفندماه پیش بینی کردیم که معاونان آموزشی و پرورشی وزارتخانه نیز در آن حضور پیدا می‌کنند.

ذوعلم ادامه داد: قصد داریم در تابستان آینده نیز  آموزش‌های مهارتی موثری را برای مدیران مدارس سازماندهی کنیم تا آنها بتوانند برنامه بوم را بدرستی اجرا کنند و طبق اهداف پیش رفته و تجارب خوبی منتقل کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای سال آتی ساعات برنامه ویژه مدرسه افزایش خواهد یافت؟ گفت: بر اساس برنامه درسی ملی مصوب باید به این ساعات در آینده اضافه شود و به سایر پایه‌ها نیز تعمیم پیدا کند اما برای سال آینده برنامه‌ای  برای این کار در دست اجرا نیست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: فعلا اگر بتوانیم، همین برنامه بوم را برای شش پایه چهارم تا نهم که نیمی از دانش آموزان را در برمی‌گیرد اجرا و تثبیت می‌کنیم. همچنین باید پشتیبانی کنیم که بخوبی انجام شود، سپس باید رصد و بازخوردسنجی کرده و پژوهش‌های میدانی انجام دهیم. اگر قرار باشد طرح تعمیم یابد آن را در قالب برنامه بلندمدتی که برای اجرای کامل برنامه درسی داریم، لحاظ خواهیم کرد.

نظر شما