شناسهٔ خبر: 153800 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

"سامانه شفافیت" بهزیستی رونمایی شد

بهزیستی رئیس سازمان بهزیستی کشور از رونمایی سامانه شفافیت این سازمان خبر داد.

به گزارش «نماینده» وحید قبادی دانا ،  با اشاره به خلاصه گزارش اقدامات انجام شده در ایجاد سامانه شفاف در سازمان بهزیستی کشور گفت: جهت افزایش اعتماد عمومی و بالا رفتن سرمایه اجتماعی، "شفاف سازی" تفکر حاکم در سازمان بهزیستی با رویکردهای اجتماعی، توانبخشی و پیشگیرانه است.


وی در ادامه از راه اندازی سامانه شفافیت سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: این سامانه در نسخه اول خود در شش فصل اقدام به انتشار اطلاعات کرده است. عمده اعتبارات سازمان در قالب قراردادها و تفاهم نامه‌ها از طریق ادارات کل استانی انجام می‌گیرد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای اولین بار در بانک اطلاعات قراردادها، نزدیک به ۱۵۰۰۰ تفاهم نامه و قرارداد سازمان بهزیستی جمع آوری شده و از طریق این سامانه به مرور منتشر می‌شود، اظهار کرد: از آنجا که سازمان بهزیستی کشور ارائه گزارش مشارکت‌های جمع آوری شده سازمان را وظیفه خود می‌داند در قدم اول همه مشارکت‌های جلب شده در سازمان به شکل آنلاین منتشر می‌شود. به شکلی که اگر خیری به یکی از ادارات سازمان مراجعه کرده و مشارکت نقدی و غیرنقدی خود را ارائه دهد به شکل آنلاین این جلب مشارکت از طریق این سامانه به حفظ حریم شخصی افراد منتشر می‌شود.

قبادی دانا با اشاره به اینکه همه اطلاعات مراکز ارائه دهنده خدمات تحت نظارت بهزیستی، شامل اطلاعات موقعیت جغرافیایی مرکز روی نقشه، اعضای هیأت مدیره، پرسنل، مجوزها، قراردادها و عکس‌های این مراکز است، اظهار کرد: این اطلاعات از طریق سامانه مذکور منتشر می‌شود.


به گفته وی در حال حاضر اطلاعات ۴۰۰۰۰ مرکز ارائه خدمت تحت نظارت بهزیستی شامل مراکز دولتی و غیر دولتی در سامانه ثبت شده است که شامل حدود ۲۴۰۰۰ مجوز و ۷۱۰۰۰ فردشاغل در این مراکز است. این موارد به شکل روزانه تکمیل و منتشر می‌شود.

نظر شما