شناسهٔ خبر: 153782 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نماینده سنقر: مردم ضامن اقتدار نظام سیاسی کشور هستند

حسینی کیا/2 نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ضامن اقتدار نظام سیاسی کشور هستند و حضورشان موجب ایجاد حس اقتدار در دل سیاستمداران و فعالان سیاسی کشور می‌شود.

به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا، با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری و لزوم مشارکت مردم در عرصه‌های سیاسی و حضور در صحنه‌های ملّی، گفت: اقتدار نظام به حضور مردم است و قطعاً وقتی مردم پای کار می‌آیند برای کسانی که در عرصه سیاسی فعالیت دارند، حضور مقتدرانه ایجاد می‌کند، این هم به معنای این نیست که وقتی مردم آمدند مشکلات‌شان نادیده گرفته می‌شود.

وی بر لزوم مشارکت فعال مردم در فضای مجازی برای مقابله با تبلیغات گسترده دشمنان انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: فضای مجازی یک بستر است که اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، ظرفیت بسیار خوبی برای رساندن پیام انقلاب و نشان دادن مشارکت پرشور و چشمگیر مردم در صحنه‌های ملی به جهانیان است. اگر این فضا وجود نداشت چقدر باید خرج می‌کردیم تا عمق ایستادگی مردم پای ارزش‌های انقلاب را به مردم جهان و دشمنان جمهوری اسلامی نشان می‌دادیم؟ به عنوان نمونه حضور مردم اصفهان در مراسم تشییع جنازه ۲۷ شهید سپاه که در حادثه تروریستی زاهدان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند در فضای مجازی بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت. فضای مجازی بستر بسیار خوبی برای اطلاع مردم از اوضاع و شرایط کشور در زمینه‌های مختلف است و بستر بسیار خوبی برای صدور ارزش‌ها و معیارهای نظام جمهوری اسلامی به سایر ملت‌هاست.

نماینده مردم سنقر در مجلس در عین حال فضای مجازی را همچون چاقوی دو لبه دارای معایبی هم دانست و افزود: فضای مجازی به همان اندازه که در انتشار اخبار و اطلاعات کم هزینه، سریع و پر حجم است به همان اندازه نیز دارای معایب و خطراتی است که اگر به درستی کنترل نشود آثار و عواقب منفی آن دامن جوانان و نظام را خواهد گرفت بنابراین باید با این عرصه بسیار هوشمندانه رفتار کرد.

نظر شما