شناسهٔ خبر: 153773 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امیدواریم با تغییر نظر شیفتگان کنوانسیون‌های غربی CFT و پالرمو در مجمع رد شود

ابطحی/2 نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که دچار تزلزل و شیفته کنوانسیون‌های غربی هستند انشالله با تحلیلی که کارشناسان مجمع ارائه داده‌اند نظرشان تغییر کند و پالرمو و CFT در مجمع به تصویب نرسد.

به گزارش «نماینده» سیدمحمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم عدم تصویب لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر من کار مجمع در خریدن زمان در مورد این دو لایحه کار خوبی بوده تا اجازه ندهد آمریکا و دنباله‌روهایش به اهداف‌شان برسند.

وی افزود:‌ CFT و پالرمو برخلاف برجام که شعار داده می‌شد تضمین دارد این دو لایحه اصلا تضمینی هم ندارند و آقایان ظریف و روحانی هم هیچ قولی در مورد این دو لایحه و بهبود شرایط اقتصادی در صورت پیوستن به این کنوانسیون‌ها نداده‌اند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه پیوستن به CFT و پالرمو فشارها بیشتر خواهد شد اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک تصمیم شجاعانه و قاطعانه و با توکل به خدا این دو لایحه را رد کنند.

ابطحی خاطرنشان کرد: اینکه بعضی از آقایان در مجمع تشخیص مصلحت نظام دچار تزلزل هستند و یا مرعوبند و یا شیفته کنوانسیون‌های غربی هستند انشاالله با استدلال‌های کافی که کارشناسان و اعضای ولایتمدار مجمع ارائه کرده‌اند نظر این بخش از اعضا تغییر کند.

وی افزود: نظر من بر این است که در این شرایط هرگونه عقب نشینی ما در مقابل اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها باعث تشویق طرف مقابل می‌شود. برای اینکه فشار بیشتری به ما وارد کنند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوابق اروپایی‌ها معلوم است، اظهار داشت: FATF برای تصویب این لوایح ۴ ماه به ما زمان داده و من معتقدم اینقدر تصویب این دو لایحه در ایران برایشان مهم است که حتی ۴ سال دیگر هم به ما زمان خواهند داد.

ابطحی خاطرنشان کرد: مسئول FATF عنوان کرد که (ما برای اینکه اجازه ندهیم ایران تحریم‌ها را دور بزند لازم است که بقبولانیم و فشار بیاوریم ایران عضویت در این کنوانسیون‌ها را بپذیرد و به آن ملحق شود). بنابراین کاملا روشن است که آنها می‌خواهند ما را در گوشه رینگ ببرند و خلع سلاح‌مان کنند و خدا نیاورد آن روزی که ملت ایران در برابر خواسته‌های نابه حق دشمنان قسم خورده خود خلع سلاح شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم که لوایح CFT و پالرمو در مجمع رد شود و اگر هم اعضای مجمع نخواستند آن را رد کنند آن را تصویب هم نکنند تا زمان را در برابر آمریکا و اروپا بخریم.

برچسب‌ها:

نظر شما