شناسهٔ خبر: 153724 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حداقل حقوق کارگری ۲ میلیون تومان باشد

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تورم و خط فقر پیشنهاد داد که در سال آینده حداقل حقوق کارگری ۲ میلیون تومان تعیین شود.

به گزارش «نماینده» علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، با اشاره به اینکه دستمزد کارگران ایرانی در مقایسه با مزد کارگران در دنیا بسیار کمتر است، گفت: در کمیسیون تلفیق به موضوع دستمزد کارگران ورود پیدا نکردیم، این موضوع از اختیارات دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشارکت سازمان تامین اجتماعی و انجمن های کارگری است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان تامین احتماعی هر ساله مزد کارگری را تعیین می کند، ادامه داد: دولت وظیفه دارد قبل از اتمام سال، حداقل حقوق را بررسی و اعلام کند، اکنون در حال مذاکره و بحث بر سر تعیین حداقل حقوق کارگری هستند.

دستمزد کارگران واقع بینانه تعیین شود

نماینده مردم ساری در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه دستمزد کارگری باید واقع بینانه تعیین شود، عنوان کرد: برای تعیین حداقل حقوق کارگران باید به نرخ تورم، خطر فقر و وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور توجه کرد. وی با اشاره به شرایط شاخص های اقتصادی، اظهار داشت: در حال حاضر نرخ تورم برای سال ۹۷ بالغ بر ۲۷ درصد اعلام شده است و خط فقر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده با این حساب باید حقوق کارگران را به نحوی تعیین کرد تا از پس هزینه های زندگی روزمره خانواده شان برآیند.

یوسف نژاد با تاکید براینکه تعیین حداقل حقوق کارگری غیردولتی است، گفت: حقوق کارگران در سال جاری، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که با توجه به شرایط حکم بر فضای اقتصادی کشور، تصور می کنم حداقل حقوق کارگری در سال ۹۸ باید ۲ میلیون تومان باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص پذیرش چنین پیشنهادی از سوی وزارت تعاون، بیان داشت: باید تمام پیشنهادات وموارد در شورای حقوق و دستمزد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد تا نرخ نهایی و حداقلی تایید شود.

نظر شما