شناسهٔ خبر: 153723 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نخستین نمایشگاه آتش به اختیار امروز افتتاح شد

آتش به اختیار نخستین نمایشگاه آتش به اختیار امروز در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد.

به گزارش «نماینده»،  نخستین نمایشگاه آتش‌ به اختیار امروز در باغ‌ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد و شهروندان و مسئولین می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 19 از این نمایشگاه بازدید کنند و اختتامیه این نمایشگاه نیز در 8 اسفند 97 برگزار می‌شود.

مجتبی سالک رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران درباره برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه به عنوان آتش به اختیار و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آغاز به کار کرده است و به صورت جشنواره این نمایشگاه به کار خود پایان می‌دهد.

وی بیان داشت: هر فردی که در زمینه کارهای هنری و فرهنگی اقدامی انجام داده باشد می‌تواند در این نمایشگاه آثار خود را به نمایش بگذارد و این آثار داوری خواهد شد و به نفرات برتر  جوایزی اهدا می‌شود.

وی گفت: البته در این نمایشگاه می‌توانند آثار خود را به فروش بگذارند.

وی افزود: 350 اثر به نمایشگاه آتش به اختیار آمده است که نزدیک به 60 غرفه در این زمینه فعالیت می‌کنند و این نمایشگاه در زمینه‌های مختلف آموزش، اختراع، اشتغال، مطالبه‌گری و اقدامات خلاقانه فرهنگی کار خود را ادامه می‌دهد.

سالک بیان داشت: این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ادامه دارد و مردم و مسئولین می‌توانند با حضور در این نمایشگاه از بخش‌های مختلف آن بازدید کنند و درخواست بنده از مسئولان این است که این نمایشگاه را ببینند و از آن حمایت کنند تا بتوانیم در آینده اقدامات بهتری در این زمینه انجام دهیم.

در ادامه سیدمحمد نقیب معاون فرهنگی سازمان بسیج شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، گفت: نخستین نمایشگاه آتش به اختیار پس از گذشت دو سال از فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص امروز برگزار شد و در این نمایشگاه کار فرهنگی و اجتماعی خودجوش انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ما در ابتدا یک فراخوان عمومی دادیم تا هر کس کار فرهنگی داشته به این نمایشگاه ارسال کند و آثاری که به این نمایشگاه آمده است بدون حمایت‌های دولت بوده است.

وی افزود: آثاری که به این نمایشگاه آمده در 7 رشته است که از جمله آن آثار  هنری و فرهنگی، خلاقیت فرهنگی، معماری ایرانی  اسلامی، مستند و مقالات مربوط به موضوع آتش به اختیار و دیگر موارد است که از هر رشته سه نفر به عنوان افراد برگزیده انتخاب و سه غرفه نیز به عنوان غرفه‌های برگزیده انتخاب و تقدیر خواهند شد.

نظر شما