شناسهٔ خبر: 153701 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فلاحتی: وزیر نفت اهتمام مدیریت در بحران‌ ندارد

فلاحتی نماینده مردم قائنات در مجلس با بیان اینکه زنگنه و وزارت نفت اهتمام لازم را در شرایط فعلی و اقدام جهادی در بسیاری از امورات ندارد گفت: دغدغه نمایندگان آن است که زنگنه و وزارت نفت در شرایط تحریمی فعلی نباید به مانند شرایط عادی کشور باشد چرا که باید کار جهادی و قاطع انجام دهیم.

به گزارش «نماینده» فرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی ، ‌ درباره نامه اخیر ۷۲ نماینده مجلس در خصوص سوء مدیریت و سوء تدبیر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در شرایط تحریمی کشور، گفت: نامه‌ای که تنظیم شده است کاری جمعی و براساس اسناد و مدارک متقن صورت گرفته است

وی افزود: تعدادی از نمایندگان در رایزنی و مشورت با یکدیگر که البته نظرات کارشناسان حوزه نفت را هم جویا شدیم موارد متعددی را از اقداماتی که زنگنه و وزارت نفت در سال‌های اخیر باید انجام داده و کشور را از بحران تحریم نفت خارج می‌کرد که انجام نداده است.  

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بعضی از جلسات که در این خصوص برگزار شد برخی از کارشناسان و مدیران وزارت نفت عملکرد خود را توضیح داده و پاسخ سوالات نمایندگان را ارائه می‌کردند اما با توجه به تمامی موضوعات ارائه شده به این جمع‌بندی رسیدیم که زنگنه و وزارت نفت اهتمام  لازم را در شرایط فعلی و اقدام جهادی در بسیاری از امورات ندارد.  

فلاحتی اظهار داشت: این سوال برای نمایندگان مجلس که نامه اخیر را امضا کرده‌اند وجود داشت که آیا وزارت نفت می‌تواند در شرایط فعلی از وضعیت فعلی بهتر عمل کند؟ آیا نمی‌توانستیم که در بحث‌های مدیریتی و فروش نفت و فراورده‌های آن مدیریت بهتری را انجام می‌داد تا فشار تحریم‌ها بر اقتصاد کشور کمتر شود؟  

وی گفت: موارد مدنظر و پاسخ‌های ارائه شده درباره سوالات نمایندگان به صورتی نبود که بتوانیم این موضوع را به عنوان سوال و استیضاح در مجلس دنبال کنیم چرا که ممکن است برخی بهره‌برداری‌های خاص از این موضوع صورت گیرد لذا نگرانی و دغدغه ۷۲ نماینده مجلس دهم به سران قوا و مسئولین حاکمیتی اعلام شد که بر همین اساس اعلام کردیم که وزارت نفت و آقای زنگنه در موارد متعددی می‌توانستند اقدام بهتری را انجام دهند و اگر زنگنه در برخی‌ حوزه‌های خاص و درآمدی در دوران تحریم‌ها تدبیرهای لازم را انجام می‌داد نتیجه بهتری حاصل می‌شد.  

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: این دغدغه نمایندگان نافی از زحمات زنگنه در برخی موارد نظیر گازرسانی به شهرها و روستاها و تمرکز بر اجرای برخی پروژه‌ها نیست هرچند که معتقدیم باید در دوران تحریم‌ها به صورت جدی، قاطع و جهادی عمل می‌کرد.  

وی تصریح کرد: موضوع اصلی این نامه و دغدغه نمایندگان آن است که زنگنه و وزارت نفت در شرایط تحریمی فعلی نباید به مانند شرایط عادی رفتار کنند چرا که انتظار از او و این وزارتخانه اقدام جهادی و قاطع است.  

فلاحتی خاطرنشان کرد: طرح سوال و استیضاح وزرا در شرایط عادی امکان‌پذیر است اما در وضعیت کنونی کشور که در تحریم‌های ظالمانه آمریکا فشار اقتصادی زیادی را تحمل می‌کنیم باید اقدام عاجلی را انجام دهیم.  

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است زنگنه به جای دلخوری از نمایندگان مجلس و برخی اعضای هیات دولت و زیر سوال بردن آنها بهتر است به همین افراد پاسخ‌های لازم و توضیحات را ارائه دهد؛ ضمن اینکه اگر به این افراد پاسخی نمی‌دهد بهتر است حداقل به سران قوا توضیح دهد.  

فلاحتی گفت: نگرانی نمایندگان مجلس آن است که از ظرفیت‌های فعلی کشور آن هم در دوران تحریم‌ می‌توانیم استفاده مطلوب‌تری ببریم که مردم کمتر تحت فشار قرار گیرند این در حالی است که توانایی‌های بالقوه بسیاری در حوزه نفت و گاز کشور وجود دارد که باید آن را بالفعل کنیم.  

نظر شما