شناسهٔ خبر: 153694 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در سال ۹۸ تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

مجلس نمایندگان مجلس در بودجه ۹۸ به دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری اجازه دادند با تصویب هیأت‌های امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۷ نسبت به أخذ تسهیلات از بانک‌ها اقدام کنند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (شنبه) پارلمان و در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۹۸، تبصره ۹ این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده شد با تصویب هیأت‌های امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۷ نسبت به أخذ تسهیلات از بانک‌ها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند.

همچنین مقرر شد صد در صد (۱۰۰%) وجوه اداره‌شده پرداختی از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۷ تا سقف هشتصد میلیارد (۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ )ریال به خزانه‌داری کل‌کشور واریز می‌شود.

مجلس در مصوبه دیگری شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون را مکلف کرد در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل چهل درصد (۴۰%) از هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه‌ماهه به میزان بیست و پنج‌ درصد (۲۵%)، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

نظر شما