شناسهٔ خبر: 153682 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین

اروپا بد عهد، خدعه گر و بدنبال باج گیری است

حاج آقا جوکار امام جمعه شهرستان قدس گفت: رهبر ما به مسئولین اجازه نخواهد داد که به دشمنان کوچکترین باجی دهند. مسئولین در برجام سخن رهبری را توجه نکردند و لازم است به سخن رهبری در موضوعات دیگر و مذاکره با اروپا و امریکا گوش فرا دهند.

به گزارش«نماینده»، حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس، در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته( ۳ اسفند ۹۷) که با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن اشاره به ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره)، اظهار داشت: تعداد بسیاری از آیات شریفه قرآنی در شأن حضرت زهرا(س) نازل شده است و اهل سنت نیز به حدود ۱۳۵ آیه در شأن ایشان پرداخته اند.

وی افزود: سوره دهر یا انسان و سوره کوثر به طور کامل در ارتباط با حضرت زهرا(س) نازل شده و کل آفرینش عالم در کوثر قرآن خلاصه شده است. نزول آیات در ارتباط با حضرت زهرا(س)، جهت تسلی و آرامش دادن به پیامبر(ص) بوده است. کوثری که به پیامبر عطا شده به معنای اولاد پیغمبر است، آن زمان که دشمنان پیامبر(ص) با زخم زبان خود ایشان را آزار می دادند و فکر می کردند که پیامبر نسلی ندارد و در جواب به زخم زبان آنها، این آیات نازل شد تا جواب ردی به دشمنان داده شود. بنابراین خداوند کوثر را به پیامبر عطا کرد و با گذشت زمان در دنیا نسل پیامبر(ص) در حال گسترش است و بزرگان و علمای بزرگی مانند ائمه معصومین از فرزندان حضرت فاطمه(س) هستند.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: از این نسل با برکت در زمان ما حضرت امام خمینی(ره) هستند و تداوم بخش نام، راه، دین و اسلام ناب محمدی در دنیا نیز حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) هستند که همه از برکات کوثر عطا شده به پیامبر(ص) است.

وی ضمن یاد شهدای اسلام و انقلاب گفت: در سال ۶۲، شهید باکری، سردار خیبرشکن در ۶ اسفند و شهید همت در ۱۷ اسفند در عملیات خیبر به شهادت رسیدند و شهید حسین خرازی در عملیات خیبر جانباز شد و در عملیات کربلای ۵ در ۸ اسفند ۶۵ به شهادت رسید. همچنین ایت الله مؤمن نیز از علمای به نام و یار دیرین امام(ره) و عضو مؤثر مجلس خبرگان رهبری بودند که روز گذشته از دنیا رفتند

حجت الاسلام و المسلمین جوکار با اشاره به جایگاه ارزنده زن در جامعه، ادامه داد: زن نقش تقویت کننده و انکار ناپذیری بر زندگی و جامعه دارد. مدرسه، خانواده و متولیان فرهنگی و تربیتی، سه ضلعی مؤثری بر تربیت و پرورش فرزندان جامعه دارد.

حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان چند پیام را به دنیا مخابره کرد

وی یادآور حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان شد و ادامه داد: شهادت پاسداران در مرزها دارای چند پیام مهم است. پیام اول را شهدای پاسدار با خون سرخ خود به جهانیان مخابره کردند که ما ملت ایران و همه نیروهای مسلح در پاسداری از انقلاب اسلامی تا پای جان و با تقدیم خون خود از انقلاب، اقتدار، ولایت و امنیت خود دفاع می کنیم. پیام دوم را مردم ولایتمدار اعلام کردند و با وجود همه مشکلات، حضور و سربلندی خود را به رخ دشمن کشید و به خیلی از مسئولان نیز این پیام را داد که حضور در راهپیمایی به خاطر انقلاب اسلامی ایران و مقام معظم رهبری است.

امام جمعه شهرستان قدس افزود: پیام سوم این حادثه تروریستی را دشمنان اسلام با رذالت و خباثت خود امضا کردند. امریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان خبیث و سایر کشورهایی که با این کشورها هستند، با جنایت های خود نشان دادند که از حضور باشکوه مردم در صحنه و خصوصا در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن، ناراحت و عصبانی اند و ما هم می گوییم که مرگ بر شما باد. پیام چهارم، پذیرش ضعف و شکست از ناحیه امریکای جنایتکار و همدستانش بود. مانور تبلیغاتی به نام نشست ورشو تشکیل دادند و ۸۰ کشور دنیا را دعوت کرده اما ۲۸ کشور که از قدرت های بزرگ بودند، در حد وزیر خارجه هم در این نشست حضور نیافتند و این نشانه شکست آنها در مقابل جمهوری اسلامی ایران است. همچنین در عراق، افغانستان، یمن، سوریه، بحرین و لبنان و مانور تبلیغاتی، در مبارزه با کشور ایران و تحریم ها و جنگ رسانه ای نیز شکست خورده اند و حریف ما نشده اند و دست به این عمل مذبوحانه زدند و این نشان دهنده استیصال آنهاست به طوری که در نشریه امریکایی نیز اشاره شده که “تلاش امریکا برای منزوی کردن ایران نتیجه معکوس داشت و امریکا منزوی شد”.

وی ادامه داد: دستگاه های امینیتی و نیروهای مسلح نیز با هوشمندی و اقتدار عاملین حادثه و سیر طراحی حادثه که از عربستان سعودی، امارات و کشورهای همسایه بود را شناسایی و دستگیر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب و منشور چهل ساله دوم سند راهبردی نظام و نقشه راهی برای ملت و مسئولان است.

وی با اشاره به فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس گفت: فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس که لبیک سپاه به رهبری بود توسط رئیس جمهوری افتتاح شد. این پالایشگاه که تولید میعانات گازی در جهان را دارد، دومین طرح راهبردی بعد از پارس جنوبی است. قابل ذکر است که فاز اول در اردیبهشت ماه ۹۶ و فاز دوم در تیرماه ۹۷ و فاز سوم در ۲۸ بهمن توسط جوانان ایرانی با میانگین سنی ۳۲ و نیم سال، نشان دهنده اتمام حجت جوانان با مسئولین است و بیانگر اینست که ما می توانیم و خواهیم توانست همانطور که در بیانه گام دوم رهبری اشاره شده و تکیه بر توان داخلی دارد و نشان دهنده عدم تکیه بر کشورهای اروپایی و امریکایی است.

خطیب جمعه ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار با مردم تبریز فرمودند که اروپایی هم بدعهد هستند و به آنان اعتماد نکنید چون امریکا و اروپا دولبه یک قیچی اند و صدراعظم آلمان نیز گفته است ما با امریکا اختلاف تاکتیکی داریم اما در نهایت هدفمان در روبرویی با ایران یکی است و حق موجودیت اسرائیل جزئی از مصالح ملی امریکاست و برجام، CFT و FATF همه بهانه است. اگر یکی از این ها امضا شود، گزینه بعدی را روی میز مذاکره قرار خواهند داد. امریکا دنبال بدعهدی، فریبکاری و خودنگری و باج خواهی از جمهوری اسلامی ایران است و رهبر ما به مسئولین اجازه نخواهد داد که به دشمنان کوچکترین باجی دهند. مسئولین در برجام سخن رهبری را توجه نکردند و لازم است به سخن رهبری در موضوعات دیگر و مذاکره با اروپا و امریکا گوش فرا دهند.

وی با اشاره به بازدیدهای سرزده از ادارات تصریح کرد: برخی ادارات نیاز دارند که تعداد شعبات خود را افزایش دهند تا توجه بیشتری به حقوق شهروندی داده شود. همچنین شهرداری قدس در بین ۴۲ شهرداری استان تهران موفق به کسب رتبه سوم در عملکرد شهری شده است که لازم از شورای اسلامی شهر به عنوان پشتیبان این نهاد قدردانی شود.

نظر شما