شناسهٔ خبر: 153678 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شهباز حسن‌پور:

دولت توجهی به پرداخت یارانه تولید ندارد

حسن پور/2 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌ از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تا به امروز هیچ کدام از دولت‌ها مطابق با مصوبه مجلس عمل نکرده و از قانون تخطی کردند.

به گزارش «نماینده» شهباز حسن‌پور درباره تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها،‌گفت: به طور کلی و از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تا به امروز هیچ کدام از دولت‌ها مطابق با مصوبه مجلس عمل نکرده و از قانون تخطی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خواسته های اصلی نمایندگان در زمان تصویب طرح هدفمندی یارانه‌ها آن بود که یارانه تولید پرداخت شود اما هیچ یک از دولت‌ها نسبت به تولید و اشتغال حساسیت لازم را نداشتند و پرداخت یارانه تولید هم با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه یارانه واقعی باید به بخش تولید به ویژه به تولیدِ مبتنی بر صادرات داده شود، تصریح کرد:‌ متاسفانه شاهد تورم و گرانی لجام گسیخته‌ای هستیم و با آنکه هدف از تصویب قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها آن بود که سهم دهک‌های پایین جامعه از درآمد کشور بیشتر شود اما متاسفانه شاهدیم که هنوز هم ثروتمندان از درآمد کشور بیشترین سهم را دارند.

حسن‌پور تاکید کرد: اجرای صحیح و منطبق بر قانون هدفمندی یارانه‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است و در کمیسیون برنامه و بودجه قطعا این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا این قانون به درستی اجرا شود و تخلفی صورت نگیرد.

نظر شما