شناسهٔ خبر: 153655 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خضری:شهرداری از فروش مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی در مترو جلوگیری کند

دست فروشی در مترو/* عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت خودداری شهروندان از خرید مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی از دستفروشان مترو گفت: به ازای هر صندلی در شهرداری ۵ نیرو وجود دارد بنابراین شهرداری نیرو به اندازه کافی برای جلوگیری از عرضه مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق دارد.

به گزارش «نماینده»، رسول خضری  بر ضرورت جلوگیری از فروش مواد غذایی در  واگن ها و ایستگاه های مترو تاکید کرد و گفت: مکان های عرضه مواد غذایی مشخص بوده و واگن ها و ایستگاه های مترو جای عرضه و ارائه مواد غذایی نیست و این اقدام بازی با جان مردم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شهرداری به راحتی می تواند از فروش و عرضه مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی توسط دستفروشان جلوگیری کند، افزود: به ازای هر صندلی در شهرداری 5 نیرو وجود دارد بنابراین با این اوصاف شهرداری نیرو به اندازه کافی برای جلوگیری از عرضه مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در مترو دارد.

وی بر ضرورت خودداری شهروندان از خرید مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی از دستفروشان مترو تاکید کرد و ادامه داد: بی شک لوازم آرایشی عرضه شده در مترو از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و تهدیدی برای سلامت مردم محسوب می شود.

ایران یک درصد جمعیت و 6 درصد ثروت دنیا را در اختیار دارد  اما متاسفانه سوء مدیریت باعث افزایش آسیب های اجتماعی مانند بیکاری و اعتیاد شده است
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر لزوم ساماندهی دستفروشان مترو، تصریح کرد: ایران یک درصد جمعیت و 6 درصد ثروت دنیا را در اختیار دارد و در واقع 6 برابر ظرفیت جمعیت ثروت دارد اما متاسفانه سوء مدیریت باعث افزایش آسیب های اجتماعی مانند بیکاری و اعتیاد شده است.

خضری افزود: متاسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی اقتصادی مناسب هر روز به تعداد بیکاران کشور افزوده می شود به گونه ای که تعداد بیکاران باسواد سه برابر بیکاران بی سواد است و در واقع اغلب دستفروشان لیسانس و فوق لیسانس دارند و به دلیل بیکاری به اجبار به سمت دستفروشی روی آورده اند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه 42 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند، گفت: متاسفانه 12 میلیون جوان ایرانی از سن اشتغال و ازدواج شان گذشته اند و این آماری بسیار تکان دهنده و مربوط به سال 96 است این در حالی است که آمار سال 97 هنوز ارائه نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از بی برنامگی دولت در حوزه اشتغال و ازدواج جوانان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در کشور با مشکلات معیشتی و اقتصادی ابرچالش بیکاری و گرانی مواجه هستیم.

نظر شما