شناسهٔ خبر: 153631 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آغاز فاز دوم احیاء درختان چنار خیابان ولیعصر

درختکاری لاریجانی روز جمعه با حضور و کاشت درخت توسط پیروز حناچی شهردار تهران، فاز دوم طرح ساماندهی و احیاء درختان چنار خیابان ولیعصر آغاز می شود.

به گزارش «نماینده»، در ادامه عملیات احیای فضای سبز خیابان ولی عصر،  1100 اصله درخت چنار 8 تا 12 ساله به شیوه روت بال در خیابان مزبور حد فاصل چهارراه امام خمینی تا میدان راه آهن و نیز حد فاصل سه راه شهید بهشتی تا چهار راه شهید چمران کاشته خواهد شد.

در جریان اجرای عملیات مذکور، در ابتدا جانمایی جهت کاشت و همچنین حذف تنه و ریشه های آلوده صورت می گیرد و سپس گودال هایی به ابعاد 1.5*1.5*1.5 متر خاکبرداری شده و خاک و اندام های گیاهی آلوده به خارج از پروژه منتقل می شوند و پس از ضدعفونی دیواره های محل کاشت، با تهیه خاک زراعی مرغوب و مورد تائید، خاکریزی و کاشت صورت می گیرد.
بنا براعلام روابط عمومی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، تهیه درختان پس از بازدید و تائید متخصصین و مشاورین از نهالستانهای خارج از شهر تهران که از نظر سلامتی مورد تائید باشند صورت می گیرد و کلیه اقدامات تخصصی از قبیل دقت در روش های روت بال، رعایت نکات لازم در حمل و جابجایی و همچنین علامت گذاری جهت قبله درخت و تیمارهای لازم قبل از کاشت نیز به نحو مطلوب مورد بررسی قرار می گیرد.

نظر شما