شناسهٔ خبر: 153590 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فرمند:کم فروشی بنزین در جایگاه های سوخت با اعمال نظارت موثر مهار شود

فردین فرمند عضو کمیسیون انرژی مجلس می گوید: دولت باید نظارت و کنترل خود را بر فروش بنزین در جایگاه های سوخت بیشتر کند تا روزنه های کم فروشی بسته شود.

به گزارش «نماینده»، فردین فرمند با اشاره به گزارش‌های مردمی صورت گرفته درخصوص کم‌فروشی بنزین‌ توسط جایگاه‌دارن سوخت، گفت: اگرچه هنوز گزارشی از عمق و وسعت کم فروشی بنزین ازسوی جایگاه‌دارن به کمیسیون انرژی مجلس نرسیده است اما دولت باید نظارت و کنترل خود را به این مهم صددرصد مکانیزه کند.  

نظارت وزارت نفت بر جایگاه‌داران سوخت رگولاتوری است اما روزنه‌هایی وجود دارد

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگرچه وزارت نفت نظارت بر بسیاری از امور را رگولاتوری یا مقررات‌گذار انجام می‌دهد اما به دلیل آنکه بنزین کالای باارزش و با قیمت است راه‌های دور زدن انواع نظارت‌ها و موانع نیز بسیار است، افزود: کم‌فروشی بنزین به دلیل وجود روزنه‌های نظارتی ازسوی وزارت نفت است که کارشناسان و مدیران مربوطه باید این روزنه‌ها را کشف و در جهت رفع آن‌ها تلاش کنند.

کم‌فروشی بنزین به دلیل وجود روزنه‌های نظارتی ازسوی وزارت نفت است که کارشناسان و مدیران مربوطه باید این روزنه‌ها را کشف و در جهت رفع آن‌ها تلاش کنند
وی همچنین یادآور شد: پیش از این بارها شایعه فروش هوا به جای بنزین در برخی جایگاه‌های سوخت مطرح بوده و پاسخ شرکت فرآورده‌های نفتی کشور این است که با توجه به کنترل دوره‌ای جایگاه‌ها از سوی مؤسسه استاندارد و شرکت یاد شده، امکان کم‌فروشی و فروش هوا به جای بنزین منتفی است.

فرمند همچنین در پاسخ به این سوال که وضعیت فروش مواد اکتان‌افزا و مکمل بنزین در جایگاه‌های سوخت، توضیح داد: در تمام دنیا، جایگاه‌داران حق دارند خدماتی به مردم ارائه کنند که این خدمات شامل فروش برخی فرآورده‌های نفتی ازجمله مکمل بنزین یا اکتان‌افزاست و همین مکمل‌ها در برخی فروشگاه‌های عرضه‌کننده اقلام مرتبط با خودرو نیز عرضه می‌شود، هرچند استاندارد مشخصی درباره کارایی این مکمل‌ها وجود ندارد و این حق انتخاب برای مشتری است که تصمیم گیرد از مکمل‌ها استفاده کند یا نه.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: هیچ جایگاه‌دار و کارگر شاغل حق فروش اجباری و یا تبلیغ این مکمل‌ها را ندارد و تنها می‌تواند نسبت به عرضه آن نظیر عرضه ضدیخ و روغن و... اقدام کند.

نظر شما