شناسهٔ خبر: 153576 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زهرا صدراعظم نوری : کاهش بودجه محیط زیست و خدمات شهری در سال آینده

شورای شهر رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران گفت: بودجه محیط زیست و خدمات شهری در سال آینده به صورت مختصر کاهش خواهد یافت، ولی بودجه بیشتری به مناطق اختصاص می یابد

به گزارش «نماینده» ، زهرا صدراعظم نوری در باره بودجه کمسیون محیط زیست و حمل و نقل شورای شهر اظهار داشت: بودجه مورد بررسی قرار گرفته است و تبصره‌های آن بر اساس سیاست‌های مدیریت شهری در کمیسیون‌ها به تصویب رسیده و چندین تبصره جدید نیز به بودجه اضافه شده است.

وی گفت: ما پیشنهاد داده‌ایم که در حفظ و گسترش فضای سبز و باغات صد درصد جرایم محیط زیستی به تملک باغات اختصاص یابد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: به دنبال اجرای طرح جامع فضای سبز در بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران نیز هستیم.

صدراعظم نوری بیان داشت: در حال حاضر در خصوص ردیف‌های بودجه در کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران جلساتی برگزار شده است و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در جلساتی که با کمیسیون داشتند از برنامه و بودجه خود دفاع می‌کنند. تاکنون نیز با معاونت خدمات شهری، مدیرعامل سازمان پسماند و مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز جلساتی در خصوص بودجه داشته‌ایم.

وی ادامه داد:‌ بودجه امسال خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نسبت به سال گذشته به صورت مختصر کاهش یافته است، ولی در بخش‌هایی افزایش بودجه نیز داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران اظهار داشت:‌ برای سال ۹۸ بودجه ستاد را کاهش داده‌ایم و به بودجه مناطق اضافه کرده‌ایم و این اقدام نیز در خصوص فعالیت‌های عملیاتی در مناطق شهر تهران است تا شاهد اقدامات موثری در مناطق باشیم.

صدراعظم نوری به حوزه پسماند اشاره کرد و گفت: برای سال ۹۸ ۶۷۰ میلیارد تومان درآمد در حوزه پسماند پیش‌بینی کرده‌ایم و ۶۳۰ میلیارد تومان هزینه تا به نوعی درآمدها و هزینه‌ها با یکدیگر برابر باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تملک باغات در شهر تهران به چه شکل پیش می‌رود، گفت: هنوز در تهران باغ وجود دارد و اگر به موقع شناسایی شود، به عنوان سرمایه حفظ خواهد شد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران اظهار داشت:‌ مناطق ۷، ۹، ۱۰ و ۱۱ جزو مناطق کم‌برخوردار در حوزه سرانه فضای سبز هستند و اولویت ما این است که باغات را در این مناطق احیا کنیم.

صدراعظم نوری گفت:‌در سال جاری در منطقه ۷ با همکاری شهرداری یک خانه‌باغ را تملک کردیم که هزینه‌های آن نیز از محل عوارض حفظ و گسترش فضای سبز تأمین شد.

وی افزود: با بنیاد مستضعفان و جانبازان نیز موافقت‌نامه‌هایی داشته‌ایم که دو باغ را که یکی از آنها وثوق‌الدوله است در اختیار شهرداری تهران قرار دهد و از سوی دیگر در حال مذاکره هستیم که باغ رئیسی در منطقه ۱۴ که ۲۱ هزار مترمربع است تملک کنیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران اظهار داشت:‌ در منطقه ۱۷ نیز در آخرین بازدیدی که از این منطقه داشتیم، مقرر شد دو باغ را تملک و به فضای سبز این منطقه اضافه کنیم.

نظر شما