شناسهٔ خبر: 153555 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حناچی: دیگر مجوز برج باغات صادر نمی شود

حناچی شهردار تهران با بیان اینکه ما دیگر مجوز برج باغ صادر نمی کنیم، گفت: برای کاربری هایی که کارکرد اقتصادی داشته باشند به شرط حفظ باغ مجوز خواهیم داد.

به گزارش «نماینده»،  پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم واگذاری باغ وثوق‌الدوله به شهرداری تهران که از سوی بنیاد مستضعفان صورت گرفت، درباره وضعیت واگذاری باغات گفت: یک مسیر امکان ساخت و ساز را فراهم می‌کند و یک مسیر هم کارکرد اقتصادی دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه مؤسسات اقتصادی به طور طبیعی به دنبال کارکرد اقتصادی هستند، اظهار کرد: تغییر نگاه شهرداری و شورای شهر هم به تشدید این وضعیت انجامیده است و ما جلوی ساخت و ساز و ضوابط برج باغ را گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با همه فشارهای اقتصادی که شهرداری تحمل می‌کند ما این تغییر رویکرد را ایجاد کرده‌ایم تا این شهر را برای زندگی مردم فراهم کنیم، چون اعتقاد داریم سلامت و آرامش مردم ارزشمند است و آماده‌سازی بستر آن بزرگ‌ترین هدف است.

حناچی افزود: ما با بنیاد تفاهم کرده‌ایم و با بقیه دستگاه‌هایی هم که چنین شرایطی داشته باشند مذاکره خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه ما دیگر مجوز برج باغ صادر نمی‌کنیم، تاکید کرد: برای کاربری‌هایی که کارکرد اقتصادی داشته باشند به شرط حفظ باغ مجوز خواهیم داد.

شهردار تهران با بیان اینکه تلاش ما این بود که پیش از پایان سال این باغ در اختیار مردم قرار بگیرد، گفت: آن طور که به ما قول داده‌اند تا اردیبهشت ماه مردم می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

حناچی در خصوص جزئیات این تفاهم اظهار کرد: ما با یکدیگر حساب‌های کلان و بده بستان داریم و حساب‌ها را در آن با یکدیگر به تفاهم خواهیم رسید.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات قالیباف شهردار اسبق تهران نسبت به بدهی‌های شهرداری تهران گفت: رنگ رخساره خبر می‌دهد از سرّ ضمیر.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص توصیه میرلوحی عضو شورای شهر تهران مبنی بر اینکه هر چه سریع‌تر لیست بدهکاران منتشر شود تا جلوی حرف و حدیث‌ها گرفته شود، خاطرنشان کرد: ما ترجیح می‌دهیم به کار ادامه بدهیم.

نظر شما