شناسهٔ خبر: 153527 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا

فضای مجمع به سمت عدم تصویب FATF است/ مجمع احساس کرده این لوایح نفعی برای کشور ندارد

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اظهارات برخی که میگویند رویکرد مجمع تشخیص به تصویب نشدن پالرمو است، گفت: به نظر می‌آید که فضای مجمع تشخیص مصلحت این است که این لوایح تصویب نشود یعنی احساس کردند که نفعی برای کشور ندارد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی کوچی در پاسخ به این سوال که طرح استیضاح رئیس‌جمهور چرا مطرح شده است؟، گفت: این موضوع دوباره مطرح شده اما بنده از جزئیات آن خبر ندارم. جزئیات آن را باید از آقای ذوالنور بپرسید اما استیضاح رئیس‌جمهور در فراکسیون مطرح نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این صحت دارد که برخی می‌گویند مجمع نمی‌خواهد پالرمو را تصویب کند؟، اظهار داشت: به نظر می‌آید که فضای مجمع تشخیص مصلحت این است که تصویب نشود یعنی احساس کردند که نفعی برای کشور ندارد.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم در پاسخ به این سوال که عدم تصویب آن چه نفعی دارد؟، گفت: با تصویب نشدن آن یک نوع خودتحریمی را پشت سر می‌گذاریم یعنی تصویبش خودتحریمی است و با تصویب نشدن آن حداقل خودمان، خودمان را تحریم نمی‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این رویکرد مجمع قطعی است؟، گفت: به نظر می‌رسد که رویکرد عدم تصویب FATF در مجمع وجود دارد.

رضایی در واکنش به اظهارنظر برخی اخبار که می‌گویند شورای نگهبان پالرمو را تایید کرده است، گفت:‌ نه تایید نکرده است.

نظر شما