شناسهٔ خبر: 153512 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نقوی حسینی: کشورها از مواضع ضد ایرانی آمریکا در مونیخ استقبال نمی‌کنند

سیدحسین نقوی حسینی// یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که مقامات آمریکایی به دلیل شکست در نشست ورشو اظهارات‌شان را در اجلاس مونیخ تکرار کردند. موضع گیری‌هایی که مورد استقبال قرار نگرفت.

به گزارش «نماینده» سید حسین نقوی حسینی، در واکنش به برگزاری اجلاس مونیخ گفت: اجلاس مونیخ بعد از نشست ورشو برگزار شد که نشست ورشو برای همگان مضحک بود. بسیاری از کشورهای اروپایی شرکت نکردند و سایر شرکت کنندگان هم در حد گرفتن عکس یادگاری حضور یافتند آن هم علی رغم سرمایه گذاری و تبلیغات آمریکایی‌ها که باز هم به نتیجه نرسید.

وی افزود: آنها با پشتوانه عملیات تروریستی در ایران به دنبال استقبال از اجلاس ورشو بودند. تعدادی از رزمندگان ما را به شهادت رساندند و در ورشو به خاطر این موفقیت پایکوبی کردند ولی در نهایت این همایش به گونه‌ای شکست خورد که حتی نتوانستند در پایان آن بیانیه‌ای صادر کنند.

نقوی حسینی ادامه داد: بعد از آنکه مقامات آمریکایی در ورشو به نتیجه نرسیدند تلاش کردند که همان اظهارات و مواضع را در نشست امنیتی مونیخ تکرار کنند که قطعاً هیأت دیپلماتیک ما به آنها جواب دندان شکن می‌دهد. اینها همه به این دلیل است که آمریکا در لهستان به اهدافش دست پیدا نکرد. قطعاً این موضع گیری‌ها هم در مونیخ مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

نقوی حسینی در پایان گفت: آمریکایی‌ها با استفاده از این گونه ادبیات تجاوزگرایانه و یاغی گری علیه نظام بین‌الملل و کشورهای عضو سازمان ملل و دخالت در امور داخلی کشورها تنها آب در هاون می‌کوبند.

نظر شما