شناسهٔ خبر: 153503 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نجفی خوشرودی: ضعف اطلاعاتی عامل بروز حادثه تروریستی زاهدان بود

سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس -علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگرچه طی ماه‌های اخیر تعداد قابل توجهی از حرکات تروریستی را توانسته‌ایم خنثی کنیم، اما وقوع حادثه زاهدان به دلایلی چون ضعف اطلاعات بود.

به گزارش «نماینده»، علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز این کمیسیون برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان، گفت: علی رغم آنکه دستور کار مجلس بررسی بودجه ۹۸ است، اما کمیسیون امنیت ملی مجلس به محض وقوع این حادثه در سریع ترین زمان جلسه فوق العاده ای را برای بررسی ابعاد این حادثه برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن محکوم کردن این حادثه، شهادت تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند، افزود در این جلسه معاون سیاسی وزارت امور خارجه، مسئولان دستگاه های امنیتی، استاندار سیستان و بلوچستان، حضور و گزارشی درباره ابعاد این حادثه ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اگرچه طی ماه های اخیر تعداد قابل توجهی از حرکات تروریستی را توانسته ایم خنثی کنیم، اما وقوع این حادثه به دلایلی چون ضعف و کاستی اشراف اطلاعاتی بوده است.

نجفی خوشرودی تاکید کرد: یکی از نکاتی که درباره علت حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان مطرح شد آن بود که گروه های تروریستی از قلمرو و خاک پاکستان برای انجام اقدام علیه ایران استفاده می کنند.

وی افزود: ما شرایط و مشکلات دولت پاکستان را برای کنترل مرز و هم‌جواری با جمهوری اسلامی درک می کنیم اما انتظار داریم اراده سیاسی قوی تری برای مقابله با استفاده از خاک پاکستان برای ضربه زدن به ایران انجام شود.

نجفی خوشرودی با بیان اینکه در این جلسه بر تقویت مرزها هم تاکید شد، تصریح کرد: همچنین هماهنگی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی هم مورد تاکید قرار گرفت و ما در نهایت نتیجه بررسی هایمان را اعلام می کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور عراقچی در این جلسه و اقدامات دستگاه دیپلماسی برای مقابله با حرکات تروریستی اظهارداشت: در وهله اول با اقدامات دستگاه دیپلماسی کشورمان شاهد محکومیت این حادثه از سوی سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان ملل، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای منطقه بودیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان رایزنی فشرده ای با طرف پاکستانی دارد و سفیر پاکستان هم احضار شده است، گفت: همچنین سفیر ایران در اسلام آباد با مسئولان نیروهای مسلح این کشور دیدار و گفتگو کرد و رایزنی های اطلاعاتی و امنیتی ما به طور جدی در دستور کار است.

نجفی خوشرودی با اشاره به رایزنی به طرف هندی برای مقابله با تروریسم منطقه ای، اظهارداشت: امیدواریم که با این اقدام پیام روشنی به طرف پاکستانی و گروه های تروریستی دهیم چرا که همزمان با وقوع این حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان، یک اقدام تروریستی هم در هند صورت گرفت که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰ نفر شد.

نظر شما