شناسهٔ خبر: 153498 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کوچکی نژاد:برای مبارزه با فساد دردهه جدید به خانه تکانی دستگاهها نیاز داریم

کوچکی نژاد.jpg عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: فساد موجود نشان دهنده این است که در دهه پنجم انقلاب باید یک خانه تکانی شدیدی در داخل دستگاه ها انجام دهیم.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به موضوع مبارزه به فساد که در فرازهایی از بیانیه آمده است، اشاره و عنوان کرد: موضوع مبارزه با فساد یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری است و بارها به اشکال مختلف به دولت، مجلس و قوه قضاییه گوشزد کرده اند.

وی افزود: متأسفانه دستگاه ها و نهادها نتوانستند کارنامه موفقی بعد از چهل سال در مبارزه با فساد داشته باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس به قانون «از کجا آورده ای؟» اشاره کرد و گفت: اخیراً اصل ۴۹ قانون اساسی که به «قانون از کجا آورده‌ای؟» معروف است و باید در مورد مسئولین و کسانیکه به بیت المال دسترسی دارند، اجرا شود، با طرحی مرتبط از سوی نمایندگان برای تحقق، پیشنهاد شد و متأسفانه این طرح در مجلس رای نیاورد.

کوچکی نژاد ادامه داد: اراده مبارزه با فساد در مجلس هم بسیار ضعیف است و از آن سو دستگاه های نظارتی باید به حساب مسئولان رسیدگی کنند ولی از مبارزه با فساد عاجز هستند، به اعتقاد من مبارزه با فساد در شرایطی که فساد در بدنه دولت، مجلس و قوه قضاییه هست، باید توسط نیرویی خارج از این دستگاه ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: حتی دستگاه های نظارتی قوه قضاییه هم عاجز هستند که با فساد شدید در داخل قوای سه گانه مبارزه کنند، و یک بحث مقام معظم رهبری این است که در دهه پنجم نظام جمهوری اسلامی، برای مبارزه با فساد حرکت های انقلابی انجام گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس در همین رابطه افزود: یکی از حرکت های انقلابی مبارزه با فساد این است که مبارزه با فساد به نحوی باشد که مسئولان خود را نبینند و تلاش کنند برای مردم کار کنند. بیت المال امانتی در دست مسئولان است ولی متأسفانه برخی از مسئولین که دسترسی به بیت المال دارند، برداشت هایی از بیت المال برای خود و اطرافیان انجام داده اند و همین باعث شده که نگرانی هایی در مردم ایجاد شود.

کوچکی نژاد همچنین بیان کرد: گاهی مسئولان تصور می کنند که یک لایه بالاتر از مردم هستند و باید زندگی اینها بالاتر از زندگی مردم عادی باشد و برای چنین ساختار شکنی هایی نیاز به مجموعه های انقلابی قدرتمند هست.

وی تأکید کرد: فساد موجود نشان دهنده این است که در دهه پنجم انقلاب باید یک خانه تکانی شدیدی در داخل دستگاه ها انجام دهیم و با هر چیزی که موجب نگرانی مردم و موجب فساد است، مبارزه کنیم و در این مسیر مردم هم کمک کنند.

نظر شما