شناسهٔ خبر: 153496 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین

نمایشگاه کارآفرینان امداد در دانشگاه آزاد اسلامی واحدقدس برگزار شد

نمایشگاه در قدس همزمان با آغاز دهه پنجم پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نمایشگاه کارآفرینان امداد با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و دانشگاه آزاد اسلامی واحدقدس برگزار شد.

به گزارش «نماینده»، همزمان با آغاز دهه پنجم پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نمایشگاه کارآفرینان امداد با حضور امام جمعه، معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری قدس، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در ارتباط با تجلی اقتصاد مقاومتی در این نمایشگاه، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کارآفرینان امداد، حاصل دستاوردهای صنایع دستی بانوان سرپرست خانوار در جهت اقتصاد مقاومتی، اقدامی ارزشمند و شایسته است. حمایت های مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) توانسته زمینه اشتغالزایی برای افراد ایجاد کند و نتیجه آن دستاوردهایی است که اکنون در این نمایشگاه دیده می شود.

وی افزود: یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی، تسهیلات کم بهره و بدون بهره است که توانسته ایجاد مشاغل خانگی و از تولید به مصرف کند. لازم است برای تداوم این برنامه ها، محل هایی به صورت نمایشگاه دائمی جهت عرضه مستقیم کالا، دایر شده تا علاوه بر ایجاد زمینه اشتغالزایی، استقلال مالی افراد و خودکفایی آنان نیز فراهم شود.

سید علی اینانلو، معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری قدس، در بازدید از نمایشگاه کارآفرینان امداد، بیان کرد: بحث اشتغال و تولید،  مهمترین مشکل کشور است. ما در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید، از کارآفرینان و این گونه تولیدکنندگان، توسط دستگاه مربوطه حمایت می کنیم و تلاش می کنیم که از محیط های کسب و کار و واحد تولیدی در ستاد تسهیل، کمیسیون کارگری و کارگروه ها مورد حمایت قرار گیرند تا علاوه بر افزایش اشتغالزایی، اشتغال های موجود نیز حفظ شود.

مهدی فتح اله، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران، گفت: این نمایشگاه کمکی برای شکل گیری توانمندی های اقتصادی و اجتماعی در مجموعه کمیته امداد است. برگزاری این نمایشگاه در محیط دانشگاه حاصل تفاهم نامه و همکاری دانشگاه آزاد واحدهای غرب استان تهران با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحدقدس و مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده و موجب افزایش تعاملات و کمکی برای توسعه کسب و کار و رونق بیشتر فعالیت های اقتصادی و تولیدی است. برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده خودکفایی خانواده های تحت پوشش بوده که موجب ایجاد اشتغالزایی نیز شده است.

وی ادامه داد: این نوع نمایشگاه ها، پیام خوبی برای دانشجویان دارد و به دانشجون نشان می دهد که با استفاده از سرمایه گذاری های اندک می توان کسب و کارهای پایدار و ارزشمندی ایجاد کنند و ایده های خود را به فعالیت های درآمدزا تبدیل کنند. این نمایشگاه به مدت یک هفته دایر بوده و امیدواریم به صورت دوره ای در ماه های بعدی نیز برگزار شود.

امیر عذیری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، با ضمن اشاره به حمایت از تولیدکنندگان تحت پوشش که به خودکفایی رسیده اند، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف در بحث توانمندسازی خانواده های تحت پوشش، کارآفرینی است. نمایشگاه کارآفرینان امداد، بخشی از فعالیت های افراد بود که با تسهیلاتی اندک دریافتی و آموزش های رایگان، مشاغلی ایجاد کرده اند که مخارج خود و دیگران را می توانند پرداخت کنند. این افراد علاوه بر خودکفایی، زمینه اشتغالزایی برای ۲ تا ۵ نفر را فراهم کرده و کمیته امداد نیز با برگزاری این گونه نمایشگاه ها در ادارات و مراکز، زمینه هایی برای بازار فروش بهتر آنها فراهم سازی می کند.

عذیری تصریح کرد: حمایت کمیته امداد از افراد خودکفا در طول سال ادامه داشته و کارفرمایانی که از افراد تحت پوشش جهت تأمین نیروی انسانی خود استفاده کنند، به مدت ۲ سال از دادن حق بیمه معاف خواهند شد. همچنین به ازای هر نفر، مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

نظر شما