شناسهٔ خبر: 153490 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

محمد مهدی زاهدی:باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم

محمدمهدی زاهدی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم که مطابق اهداف نظام و انقلاب باشد و آینده کشور را تضمین کند.

به گزارش «نماینده»، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه گفت: ما وارد دهه پنجم انقلاب شدیم که تبریک می گویم.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش کارهای بزرگی در پیش داریم و سند تحول بنیادین هنوز درست اجرا نشده است اما در بحث های کلان پیشرفت های خوبی در آموزش و پرورش داشته ایم. به طور مثال در تالیف کتاب های درسی، پوشش تحصیلی خصوصا پوشش تحصیلی دخترانمان بسیار رشد و تحول شگرفی داشته ایم.

وی ادامه داد: ۲۸ کلاس درس در هر روز دارد ساخته می شود. ۵ برابر شدن تعداد مدارس در مناطق محروم از شاخص های مهم توسعه این عرصه است. ما امروز ۹۸ درصد باسواد در کشور داریم. اینها ثمرات انقلاب اسلامی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: ما باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم که مطابق اهداف نظام و انقلاب باشد و آینده کشور را تضمین کند. مسئولیت سنگینی بر دوش ماست. در همین زمینه باید بگویم مقام معظم رهبری در بیانیه اخیرشان بر امید دادن به جوانان و نسل آینده تاکید کردند. مدیران و فرهنگیان ما باید این را به عنوان ریشه ای ترین جهاد ببینند همانطور که رهبر انقلاب فرمودند.

وی ادامه داد: امروز باید تمرکز زدایی در کشور را پیش بگیریم. باید انعطاف پذیری به صورت محلی و مذهبی می تواند به تحرک و شادابی برسد. از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش حتما باید از سیاست بازی دوری کند. این ظلمی است که ما در این سال ها در حق آموزش و پرورش کردیم. باید سند تحول بنیادین در این نهاد ملاک باشد که با تغییر دولت ها همه چیز به هم نریزد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید مدرسه را سنگرها اصلی بدانیم،   گفت: تصمیم گیری،   سیاستگذاری ها در این سنگرها مهم است و اینجاست که همه نهادهای کشور که به هر نحوی با آموزش و پرورش مرتبط هستند، ضمن  ارتباط هماهنگ با آموزش و پرورش باید وارد عمل شوند و کمک باشند.
وی بیان کرد: نمی توانیم از فضای مجازی و ابزارهایی که در اختیارمان می گذارد، فرار کنیم.   مدرسه باید با فضای مجازی آمیخته شود. امروز به شدت نیازمند آموزش مهارتی در مدرسه هستیم و حتما سبک زندگی را باید در مدرسه آموزش دهیم.
زاهدی ادامه داد: هنوز در کشور فناوری نرم را جدی نگرفتیم و به عنوان یک مطالبه وارد ادبیات ما نشده  است،   این فناوری مجموعه ای از رویه ها و سامانه های دانشی است که رفتار انسان و نیازهای روحی،   روانی و اجتماعی را هدف قرار داده است. اگر امروز درباره این فناوری کار نکنیم حتما این دیر خواهد شد و با این غفلت فناوری به ضد خودش تبدیل می شود.

نظر شما